Mörkercykling Göteborg, Tisdag18.30 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Så du föredrar lampan släkt?!

Jag är troligen med, vet inte hur det ser ut i skolan än...

Jovisst men det som är idag är ju vanligt happykvällsväder det som ser ut att komma på onsdag är snö förmodligen i blöt form.
//Gerry

Zam: Bara du inte kommer på iden att hoppa av imorgon..

Jag ska testa "lite TREK" (om jag får)

Jag kommer till 70% .....(resten 30 % får stanna hemma)..
(Det kanske behöver göras en inlämningsuppgift imorgon.)

Ja, ja...

Ha det så kul, jag är inte alls bitter för att jag inte lyckats köpa skogscykel än! Jag har i alla fall en kraftig strålkastare, det är alltid en början.

Apropå det: Veloform har fått återbud på en Thorn-ram. Om någon av er vill hosta upp åtskilliga tusen på en ytterst exklusiv och välgjord HT så är detta ett så kallat tillfälle! Jag fick inte, sambon påpekade att mat måste gå före cykel. Konstig prioritering, men jag älskar henne ändå.

OM 6 timmar är man vid korsvägen på väg upp mot franssons, temperaturen kommer ligga kring 3 grader och stjärnorna kommer lysa över en. mmmm

Argh! Har fått skivbromsarna, men inser att jag inte har loctite, isopropyl alcohol(vad fasen är det?)för att rengöra skivan och rätt verktyg för att montera sakerna... Surt att kvällen inte ska bli av pga. det. jaja, nästa vecka så är det fixad och då jäklar kommer det bli åka av ;)

Kan någon möta mig vid Konsumaffören vid uppfarten till skatås kl 18:20.
Behlöver någon som kan vakta min cykel medans jag köper 1-2 bananer.

(tror det är en konsum... den som ligger åt tv huset till från franssons)

He he..
Den affären har man sprungit igenom och ryckt åt sig två bananer och en snickers ett par gånger.
Kassörskan brukar titta lite konstigt på en när man står och stampar med panikblicken ut genom fönstret hela tiden.

Jag svänger ner vid tjugo över så du kan handla, no problem.

Håkan

Hoppar över kvällens övningar. Skall i stället sitta framför datorn och leta bra dealer på vinterskor och vinterhandskar. Ha så kul..

/Anders

pahoehoe, du har större motivation om du kollar när du kommit hem blöt och genomfrusen efter en cykeltur..

Nej då, två timmar är planen. :-) Fast det är frågan om någon kan ens överväga lite(ca 20 minuter) asfalt?

/Leo

Friskt vågat (eller förmätet?!). Jag får skylla på att jag fortfarande är i rehab-fasen efter mitt nyckelbensbrott. Hugaligen vad fort det gick där framme. Fick motvilligt ge mig eftersom vi för varje minut kom längre ifrån civilisationen. Tack ändå för trevligt sällskap gubbar, ge mig två månader så är jag tillbaka!

Mangan

Synd att du inte hängde på, det blev en grymt trevlig tur.

Lite data från dagens åkning, tid drygt 3 timmar, snittpuls 160, 45 km och 430 höjdmeter klarades av. Det var ett lugnare pass än vanligt då jag bara hade över 178 i puls i ca 30 minuter, kändes inte riktigt så i benen sista km hem:)
Då temperaturen var under nollan så hade en hel del lera frusit till så det var riktigt kul att få upp farten i skogen - undantaget var dock skogsmaskinsleran satan gav mountainbiken, hoppas ErikPe fick lite bilder.
Var skönt att komma hem i värmen, mina skoöverdrag hade frysit fast i skorna och fick bändas loss, kalla tår gör ont i duschen.

Tack igen för en väl planerad tur Leo:)

Jag lägger in en bild ändå från leran!
DET VAR HELT OTROLIGT VAD EN SKOGSMASKIN KAN SKAPA..

det var som att köra i ......... chokladpudding.......

Försök tyda bilden (Photoshop har försökt att göra sitt bästa)
DSCF0006_PH.jpg

Och rakt genom detta körde vi.... 40 m eller?
till en början gick det bra men sen blev det djupare och djupare.

Hu vad kallt det var på hemvägen, -4C i Partille?! Annars var det riktigt kul. Planen var att köra Härlanda->Jonsered på Bohusleden och det gjorde vi! Skogsavverkningen efter Kåsjön fram till Råhultsstugan hade vi ju inte räknat med. Det var lerbad deluxe(lånar Tobias/frost fina uttryck!) efter Kåsjön precis där man väljer antingen Bohusleden eller Vildmarksleden. Först lite lera som bara blev mer och mer och mer... :-) Nåja, vi tog oss fram trots det, skam den som ger sig. Passerade flera ställen där de fortfarande höll på med avverkning i mörkret, undrar om de blev paffa när de såg oss komma cyklandes där i mörkret? :-D

Annars var det en lite sorglig syn att se fina Bohusleden i detta skicket, skogsmaskinerna har våldfört sig rejält där. Jämför man denna skadegörelse av naturen med den lilla påverkan som cykling orsakar så undrar man ju vart världen är på väg... :-( Hoppas de fixar i ordning Bohusleden, som det ser ut nu är det inte något som någon blir glad över att se.

Hursomhelst, tack alla för en kanontur i mörkret! Det blev lite längre och säkert lite tuffare än de flesta tänkt sig, men visst är det skoj när man är några stycken - då blir nästan vad som helst möjligt!

/Leo

ps. Bilder kommer strax, här två jag tog på cykeln när jag kom hem. Fastfrusen lera i mängder, trevligt! :-9
1.jpg

2.jpg

Ja, den leran var en spännande upplevelse. Riktigt kul runda, det var lite kallt, men det var mindre lerigt än vad det har varit förutom just stället ovan. Jag lyckades med bedriften att slå över styret två ggr på två spångar i rad (de sista givetvis), varav den sista var rätt ordentlig, egentligen var det bredvid spången, men ändå. Det är nog inte många som flygit över styret fortare än så iaf...

Zam: Den sista av de som jag såg kan komenteras så här.

1. Zam cyklar och jag är precis efter
2. Jag blinkar
3. Zam ligger och har ont, (Det såg faktist otrevligt ut)

ErikPe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Zam: Den sista av de som jag såg kan komenteras så
> här.
>
> 1. Zam cyklar och jag är precis efter
> 2. Jag blinkar
> 3. Zam ligger och har ont, (Det såg faktist
> otrevligt ut)
>
> ________ _____ ___ __ _
> ..Erik..

Det var inte det skönaste jag gjort, och det gick så fort att jag inte ens märkte att jag höll på att slå över, men resultatet blev bara ett sår och blåmärke på låret, och tyvärr lite nackont, men det ska vara borta till imorgon hoppas jag

Obed och jag (eller egentligen bara Obed för jag missade allt) såg er från motorvägen i höjd med Triumfglass.
Förstog att ni hade kört Bohusleden. Tror det var ca 20:30.

Det var verkligen en kanontur!
Fast fy vad man gnyr när man duschar och tårna ger sig tillkänna igen.

Nu skall jag sticka och köpa ny bakstänka. Halva min förra ligger under en spång på Bohusleden.

//Håkan

Kan bara hålla med det var en fin tur (även om tempot var högre än jag brukar hålla, får skylla på åldern) förutom det skogsaverkade området , kommer nog att ta ett tag innan det är okay där igen.
To next time
//Gerry

Hej!

"Fina" lerhögar till cyklar!

Jag funderar på hur ni som ev bor i lägenhet får rent cyklarna efter ett sådant lerpass?
Blir det till att passera en mack med tvätthall på vägen hem?

Jag själv är lycklig ägare till en högtyckstvätt vid min butik där jag brukar ha cykeln förvarad.

/Lennart

Det brukar inte rekomenderas att tvätta cykeln med högtryck då risken för vatteninträngning i nav och klager är stor, så var försiktig med sprutan kör med vanlig slang och spola inte på lagren sen svamp eller borste.

Bosse

Vattenslang i cykelrummet löser det problemet. Högtryckstvätt vill jag inte använda, för stor risk att trycka in vatten i lagrena.

Vattenslang är det bästa helt klart, varmvatten är bättre än kallvatten, men har själv endast tillgång till kallvattenkran+slang utanför soprummet. Man blir åtminstone bra på att tvätta cykeln snabbt när det är minusgrader och man står där med diskborsten och kallvatten... ;-)

/Leo

Jag brukar "friska på" ramen och fälgen rejält med högtrycken men är lite försiktigare runt lagren.
Man kanske skulle vara ännu försiktigare och leta på en bra borste men man vill ju bli klar snabbt innan man börjar frysa.
Dagen efter sitter annars allt rejält fasttorkat om man hoppat över rengöringen.

/Lennart

Tillbaka
Topp