Mörksuggan, banprofil

Mr Handley

Ny medlem
Mörksuggan, banprofil
Är det bara jag eller finns det ingen höjdprofil för Mörksuggan?

Synd, för mörksuggan tycker jag har en av de bästa profilerna, där de även markerat asfalt/grus/stig i höjdprofilen.

Eller är det så att förra årets banprofil gäller även i år?

/Mattias

PS. Johan S: Vi kanske får fortsätta duellen i rättvik i stället?

Mörksuggan, banprofil
Åtminstone så är det inga hinder i vägen (skogsarbeten el dyl.) som skulle kunna medföra att sträckningen skulle behöva ändras (kontrollcyklades av kompisar i helgen). Och berget som första backen är uppför är inte lägre i år heller.....

Mörksuggan, banprofil
Det ska väl vara samma bana och höjdprofil som i fjol.
Men de har ju som sagts, lyckats "gömma" höjdprofilen under fjolårets nyheter.

/Anders

Mörksuggan, banprofil
Muerto skrev:
>Starten ser grym ut! Ingen liten klättring inte eller missuppfattar jag höjdkurvan?

Ja den är riktigt riktigt grym. Dock är det så pass mycket kö där att det går ganska sakta uppför...

Mörksuggan, banprofil
anderski Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är väl en 3km uppför i runda slängar.

Det kanske kan stämma, men det är bara knappt 200 höjdmeter, men maxlutningen kommer
i slutet, efter sista vänstersvängen, och är c:a 17% enl min cykeldator!

/Håkan

Mörksuggan, banprofil
Har ni fått hem inbjudan till Mörksuggan?
Jag beställde en inbjudan via hemsidan för flera månader sedan men har inte fått någon ännu. Tycker att den borde kommit vid det här laget. Sista anmälningsdag är väl den 29:e juni?

Mörksuggan, banprofil
Nja, det är inte kö... Det är folk som cyklar på lill-klingan :)

Brant är det i alla fall upp till Vida Blick.

Skall maila IK Jarl istället för att gnälla här om banprofilen ;)

Mörksuggan, banprofil
Den kan vara riktigt tung om man inte tar det vackert. Ser man till att inte jaga placeringar i backen är den inga problem, lutningen är inte så hemsk. Efter backen finns det 65km kvar att cykla snabbt på och jaga placeringar, värt att tänka på när man står vid starten på travbanan.
Jag tycker Mörksuggan är det roligaste långloppet jag cyklat (har inte kört Långa Lugnet), fin natur, bra och snabba stigar och bra service.

Mörksuggan, banprofil
Konsnablius: Jag fick hem inbjudan förra veckan.
jtl: Jo det är kul! kan knappt vänta.... ;-)

Det var lite trångt i backen i fjol, (800+ deltagare & nytt rekord) men jag stod för långt bak också, pga kom till fållorna för sent.
Var påG, så det känndes lite trist att "hålla igen" i backen då.

I år blir det andra bullar! ;-)

/Anders

Senast redigerad av en moderator:
Mörksuggan, banprofil
Det som tillkom 2003 jämfört med 2002 var väl en extraslinga i Nittsjö efter drygt 4 mil. Det blev flera diskade, som i gammal vana svängde vänster ut längs dammen...

Men backen upp till Vidablick är en riktig jäkla klättring, nästan som att jämföra med första backen i Vasaloppet. Men med snyggare utsikt....

//Stampe, som i barndomen lade grund till cyklingsmusklerna genom att flänga runt på min 17-tummare med limpa och grön/röda handtag i just dom backarna

Mörksuggan, banprofil
Mattias L: Ja, det var nog så att Kolmården var lite för tuff för dig:-)

Men det kanske blir Mörksuggan, vem vet. Min studieekonomi säger mig att det kan bli kostsamt. Är det övernattning som gäller? Skulle vi kunna åka tillsammans? Sådant spelar in beträffande mina möjligheter till långloppskarriär. Jag mailar dig så blir det inte så personligt här på Happy..

Mörksuggan, banprofil
Känns skönt med alla positiva kommentarer kring "suggan"!!
Det är det enda långlopp jag kört och det enda jag planerar att köra i år.
Verkar som man har satsat rätt?

Mörksuggan, banprofil
Jag har bestämt mig för att köra Mörksuggan.
Väntar också på en inbjudan via snigelpost men den behövs ju inte då all info finns på nätet.

TnT, om du kör, blir det då som happylångloppsfotograf??

//Josef

Mörksuggan, banprofil
Josef Skrev:
-------------------------------------------------------
> TnT, om du kör, blir det då som
> happylångloppsfotograf??

*skratt*

Ja, inte tänker jag då jäkta i mål :)

Har beställt en kameraväska och sele så jag ska kunna ha systemkameran smidigt fram på bröstet men Lowepro verkar aldrig få fingrarna ur och skicka en sele till Scandinavianphoto... Dags att trycka på dem lite...

Tillbaka
Topp