Mörksuggan, hur gick det?

3:33, missad målsättn med 3 minuter. Korsryggens fel!! Krafter kvar, lite i alla fall. Vi var visst bara 3 som hade "happy" som klubb, visst var det många fler på BST om jag minns rätt..??
Det bestående minnet blir väl att man var mera dammig än prickig av lera, skönt. Fast de som höll på riktigt länge var skitiga på ryggen pga regn på slutet.
Förbättring ca 23 min. mot ifjol.

camilla Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
> Tror att
> jag skulle tjäna mycket på att bli snabbare i
> starten så att jag kunde hänga på en starkare
> klunga som håller hela tävlingen. Har ni några
> ...
> Skulle gärna vilja komma bra i cupen så ge mig
> några träningstips är ni snälla.

Hej Camilla,

Är själv nybörjare på MTB'n så jag har kanske inte speciellt mycket att komma med. Men mitt tips är att värma upp ordentligt, även innan ett långlopp. Innan MSJ så cyklade jag 10km under drygt en halvtimma och mot slutet såg jag till att komma upp i en puls nära min maxpuls under mycket korta perioder. När starten sedan går vet jag att jag har "ångan" uppe. Just att få upp pulsen nära max i slutet av uppvärmningen är det som hjälp mig mest. Har tidigare kört på med runt 150bpm under 30 min som uppvärmning, kör nu ungefär samma med ser till att komma upp i mellan 185 och 190 ett par gånger i korta perioder.

Semestern slut för den här gången. Cyklade runt Mörksuggan på 3:11:39 vilket är helt ok för mig i år. Jag har inte träna tillräckligt mycket MTB i år på grund av tidsbrist. Men jag har åkt rätt mycket lvg tidigare i år och det har gett mig en bra ork. Jag skulle nog ha kunnat cykla några mil till. Banan och tävlingen var lika bta som vanligt (lät och snabb med bra service). Efter ett tag hade jag nästan hela Kadens redaktionen som sälskap (Andrea, Stefan och Niclas (tror jag han heter)). Jag kunde inte låta bli att retas med Andreas utan berättade om när han jobbade på Cykel och Fjäll i Falun och var ung och lovande. Han påstod att han fortfarande var ung och lovande.

Tack Tobbe för tipset. Det kan nog vara så att lite mer uppvärmning är bra. Vet inte varför jag aldrig hinner med det :-). Faktum är att jag aldrig (sedan tre mån typ då :-)) slarvar med uppvärmningen på löpningen och det gör otroligt mycket på milen har jag märkt. Det borde ju vara samma på cykel.

Camilla

Tillbaka
Topp