[mörkt lvg] Övernatt Mälarunda den 24/5

kitzblitz

Aktiv medlem
Hej!

Oj vilka långa ljusa nätter det har blivit! Dags att ta en liten natt runda igen såklart!

Jag kör lördag natt den 24 maj. Starten blir kl 20.30 på Lilla Barkaby med kolhydrat laddning och pre-bike. Sedan rulla iväg kl 22. Ca 20 mil: Skärholmen – Södertälje – Strängnäs – Enköping – Bålsta – Barkaby. Rundan i olika skapelse har blivit något av en tradition:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/604582
http://happymtb.org/forum/read.php/1/707495

Utöver akuta kiss/punka pauser, skall det bara vara en fika paus i Strängnäs (medhavt fika pga svårigheter att hitta något utom diskoteker öppet då) och sen en påfyllning i Bålsta när vi ankommer där precis när macken öppnas. Turen går på racer och farten anpassas till alla som är med. Att ta med: Lampor, fram och bak. Reflexväst. Varma kläder/regnkläder. Fika om önskat. Jägermeister ;-).

Tänk vilken trevlig träning inför tidiga Vätternrundan starter, Paris – Brest – Paris (bra att börjar tidig), Stockholm-Göteborg och sånt…

Vem är med? Välkomna!

kitzblitz

Jag får se. Om jag kommer någorlunda iform till dess så kanske jag hakar på.

Edit: Idiotisk kommentar borttagen

Senast redigerad av en moderator:
Kan ej annars hade jag varit fetpå. Ruggigt bra initiativ! Måste till Blekinge den helgen. Kör kanske Grand Fondo Eslöv istället.

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Ah, få se nu just det jag ska sjösätta
> båten:-)

på natten? Det är ju det som är bra med detta: man hinner göra allt med familjen, sjösättar båtar, osv både på lördag och söndag och bara cyklar lite under natten imellan :-)

Vet inte hur den helgen ser ut, men jag kommer med om inget annat redan är inbokat. Pekar väderprognosen mot regn får jag väl köpa mig en regnjacka.

Skoj :-) Ännu en natt-tur. Ska se om jag ska med. Tycker dock att det är trevligare att cykla på dagen än natten. Dock är det en speciell känsla med mörkret, inga bilar och det lilla upplysta området framför cykeln.

Kommer snackjanne? Lastbilen som både hade jäger, kaffetermos (på ca 2 liter), extra lampa och plats över i väskan för diverse utrustning.

/Johan

Jag siktar på att försöka komma loss till den här rundan.
Förra årets nattrunda, var ju en av årets höjdpunkter. Ett tips är dock att vi försöker komma iväg något före 22, för att suga i esig en kaffe på Shell macken i Södertälje innan dom stänger ( dom stänger 00.00 )

Jätte kul nypan!!! Jag är hur flexibel som helst med själva upplägget. Undrar bara om en öl på Söderporten inte har högre prioritet än kaffe i Södertälje? :-)

Skogling skrev:
> Jag kanske är med. Om jag har en cykel då...

Du kan låna en av mig annars. ( inte den jag ska cykla på utan min andra räser )

Jag har fått tillgång till SMHI's topphemliga, bergsäkra 10 dagars väderprognos. Det blir kanon ;-)

MÃlarvÃdret080524_small.jpg ht=350

Senast redigerad av en moderator:
JLarsson skrev:

> Jag kanske cyklar i år istf att bara vinka av.

Stort.

SuperApe skrev:
> men... hur långt ska man raka då?

Hela natten.

SuperApe skrev:
> men... hur långt ska man raka då?

Tills det tar stopp.