Morpheus - hög stack på lvg, en ny trend?

Froste

Aktiv medlem
Jag har följt den här snubben ett tag och nu verkar det som att hans cykel är en verklighet. Iaf en prototyp. Inte men cup of tea när det kommer till cyklar men kul med folk som tänker utanför lådan och kör sitt rejs! Aero-allt och framförallt fokus på en snabb position med hjälp av en högre stack och justerbarhet.

Högre stack verkar vara på gång i touren också, iaf för vissa.
1744728328229.webp

Den där Ridleyn tillhör ju en 1.95 lång cyklist dock. Cykelmodellen är rätt lång och låg om jag inte minns fel.

Den där Morpheus-cykeln känns som gjord för Jan Willem van Schip, vår dags Graeme Obree.
1744729801355.webp

Jag har följt den här snubben ett tag och nu verkar det som att hans cykel är en verklighet. Iaf en prototyp. Inte men cup of tea när det kommer till cyklar men kul med folk som tänker utanför lådan och kör sitt rejs! Aero-allt och framförallt fokus på en snabb position med hjälp av en högre stack och justerbarhet.

Högre stack verkar vara på gång i touren också, iaf för vissa.
Visa bilaga 763064
Äh, har du dett droppet på den andra bilden?

Läste lite mer nu, lite pajasvibbar "garanterat snabbare på platt cykling under en timme med gratis träningsplan på 6-8 timmar"....det ska rätt mycket till för att misslyckas med det. Och de flesta kunderna lär automagiskt bli snabbare bara genom en bättre sittposition som är snällare än vad de idag försöker sig på i tron om att det gör dem snabbast.

Men kul med alternativ,även om den var rätt ful :)

Vad säger UCI om den där ramen? Men framför allt, vad säger Hambini?

Den där stora (fula) blaffan framtill vore ett perfekt ställe att trycka ner sin "snack bag" i. Gissar att alla verktyg, kläder och annat går att trycka ner i den extra breda delen av underröret.

HELLOO HAMBINI FANS!!
Skivbroms fram -- ett pumpande luftflöde, turbulens och problem. Bort med den
För stort avstånd mellan seat tube och bakhjul -- inte bra

Den är inte vacker och följer kanske inte UCIs regelbok men roligt tycker jag när folk med genuint cykelintresse, tävlingsbakgrund och en vilja att lägga en ofantlig massa tid på att testa idéer i fält (med Chung-metoden) för att utveckla en prototyp. Han verkar ha kommit ganska mycket längre än många av oss i sitt tänk. Orädd för att vara ful.

Hans YT shorts är ganska störiga men ger bra inblick i processen.

Tillbaka
Topp