Mössa till barn

CM650

Medlem
Mössa till barn
Jag undrar bara om någon har tips på en bra mössa till barn som går att ha under hjälmen. Jag upplever att många mössor har mycket extratyg längst upp vilket gör att mössan går ner över ögonen eller att hjälmen inte går på ordentligt. Vi har nån Ullmax som är ok, men vill gärna höra fler tips.

Mössa till barn
balaklaver med större eller mindre öppning för ansiktet beroende på antalet minusgrader är i min erfarenhet de bästa. Har själv inte hittat några hjälm-mössor för barn. Om någon vet bättre är jag också intresserad.

Mössa till barn
borgis skrev:
-------------------------------------------------------
> Det beror ju på hur små barn vi pratar om.
> GripGrab har ju en Skullcap som är XS 51-54 cm
> iallafall.

+1 på den. Köpte en sådan till lilla killen (3 år) i julklapp, sitter som en ... ja smäck!

Mössa till barn
låtit en moster sticka "bebismössor" i varierande storlekar till mig och mina grabbar. Den första var till en av mina killar. När jag skulle ta hem den för att prova visade det sig att hon räknat fel och den passade mig. Tog den och fick göra en ny i bebis storlek.

Mössa till barn
Vi har sytt egna vilket fungerar bra, då kan man ju själv välja hur långa de ska vara samt att man kan välja cykelrelaterade motiv på tyget. Allt som behövs är en overlockmaskin och lite tid och tyg.

Mössa till barn
Eller kanske en Baklava balaklava:

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    55.2 KB · Besök: 84
Mössa till barn
Tjena!

Gripgrab till bägge ungarna. Dom har haft sina mössor i över fyra år nu, kan nog ha dom länge till, jag råkade ta en av deras sist, lite trång men inte så att jag reagerade förens ute i skogen.

Mössa till barn
Vi kör med dessa:

- GripGrab mössan är toppen!

- Aclima Warmwool balaclava är ungefär lika tjock/tunn (200g/?) men mer heltäckande.

- Janus balaclava (Janus Kids Basic Wool hettelue) är tjockare, kanske 400g/?

För barn-ull kan jag rekomendera evas ullkläder, http://ullklader.se/, hittade ulltrosor till lill-tjejen endast där t.ex.

/Håkan

Mössa till barn
Min fru fixade egna balaclava till barnen, dubbla tyg och extra lång hals del så det täcker bra, på min vanliga så har hon fixat lite extra fleece vid öronen.
2016-01-07.jpg

Mössa till barn
Kanon, tack så mycket för bra tips.
Buff som balaklava går tyvärr bort då lilltjejen tycker att hon stryps. Ska kolla upp grip grab från länkarna.
Eller kanske låna över symaskinen från grannen igen.

Tillbaka
Topp