Motionsloppen

Ayreon

Medlem
Motionsloppen
Jag är egentligen ingen luttrad cyklist även om jag har arbetat i branschen några år. Jag tänker köpa en plats till ett mtb-motionslopp och hänsynslöst ignorerara diverse konsekvenser av det. Därför måste det gå ganska kvickt, men då jag kikat runt på de diverse loppens hemsidor får man inte speciellt mycket inspiration. Har endast kört VR tidigare och skulle uppskatta tips på något trevligt lopp gärna under början av sommaren 08? Långa lugnet verkar mysigt men en aningens hurtigt...

Motionsloppen
ställ dig längre fram i starten så slipper du kö :P
Det är ett mycket trevligt lopp.. brukar vara skit varmt just dom dagarna runt om loppet!
Men det är inte bara 65 km stig, det är blandat med grusvägar.

Motionsloppen
Långa Billingeracet är ju skitkul och först på säsongen. Tycker du det är kul då så har du ju chansen att köra många mer lopp under säsongen.

Motionsloppen
Mörksuggan är ett otroligt vackert roch välorganiserat lopp. Har kommit totaljumbo i detta lopp så jag har haft god tid att studera förhållandena. Ett tips: när du kommit till något som liknar ett fjärvärmeverk är du fel...
Ett stort tack till de tålmodiga funktionärerna som snällt stod kvar när jag kom!

Tillbaka
Topp