pirx
Aktiv medlem
motorisera en gammal lådcykel?
Tjo!
(hoppas att inlägget hamnat i rätt forum(avdelning nu))...
Jag är sugen på en lådcykel! Jag vill köpa en gammal och motorisera själv!
Tex en sån här: https://www.blocket.se/annons/skane/ladcykel/89351398
Den har alltså navväxel bak, och skivbroms(ar?) fram.
Så hur gör man? Vad är det enklaste sättet? Behöver inte bli snyggt eller så. Måste bara bli roligt! :)
Kanske enklast att strunta i att ha växlar då? Jag tänker ju inte cykla snabbt med denna. Så kanske någon sorts singlespeed-kit, eller?
Jag tänker förstås inte montera något olagligt. 250w med sjysst vridmoment duger finfint tänker jag.
Vad ska jag tänka på?
Var är det bäst att köpa grejer/kit?
mvh / pirx
ps1. märkligt få trådar om att konvertera icke-el-cyklar till el i forumet, eller?
ps2. kan det bero på att det verkar som att inte alla trådarna migrerades över till nya sajten från gamla happyeride? (jag testade iaf gå in där nyss och där såg det ut att finnas jättemånga fler trådar än här, minst 100 till:)
(hoppas att inlägget hamnat i rätt forum(avdelning nu))...
Jag är sugen på en lådcykel! Jag vill köpa en gammal och motorisera själv!
Tex en sån här: https://www.blocket.se/annons/skane/ladcykel/89351398
Den har alltså navväxel bak, och skivbroms(ar?) fram.
Så hur gör man? Vad är det enklaste sättet? Behöver inte bli snyggt eller så. Måste bara bli roligt! :)
Kanske enklast att strunta i att ha växlar då? Jag tänker ju inte cykla snabbt med denna. Så kanske någon sorts singlespeed-kit, eller?
Jag tänker förstås inte montera något olagligt. 250w med sjysst vridmoment duger finfint tänker jag.
Vad ska jag tänka på?
Var är det bäst att köpa grejer/kit?
mvh / pirx
ps1. märkligt få trådar om att konvertera icke-el-cyklar till el i forumet, eller?
ps2. kan det bero på att det verkar som att inte alla trådarna migrerades över till nya sajten från gamla happyeride? (jag testade iaf gå in där nyss och där såg det ut att finnas jättemånga fler trådar än här, minst 100 till:)