Moyo Bike Day!

fischer89

Ny medlem
Moyo Bike Day!
MOYO BIKE DAY 2007
Södra Berget Lördag 1 September 2007

En MTB-dag på södra berget för alla typer av åkare!
Kom och prova på Downhillbanan, den nya Dirten eller kör några varv i SSLK:s
(Sundsvalls Slalomklubbs) XC-spår! Liften är öppen hela dagen, liftkort kostar 75kr.

Schema
09:00 Anmälan, besiktning av DH-banan samt träningsåk.
10:30 Första start DH Tävling.
12:00 Start XC ShortTrack. 5*1,5km.
13:00 Start Dirt Jam
14:00 Andra åk DH Tävling.
15:30 Prisutdelning alla klasser.
21:00 Efterfest på Liquid Bar

Som vanligt är det ingen anmälningsavgift. Dock betalar vi liftkort för alla som vill
nyttja backen. DH-spåret, Dirten och XC-slingan är anpassade för alla typer av åkare. Nybörjare
såväl som Hårdrockare.

*Saxat från moyo.se*

Kom och häng på du med!

// Fischer

Moyo Bike Day!
Lite trist att det krockar ja, men för folk som bor lite längre norr ut så kan de ju va kul. Sedan är det gjort för att alla åkare ska ha just kul.

Ska leta upp länken som jag hade tidigare med bilder!

// Fischer

Moyo Bike Day!
Lite bilder då!

pbpic1317308.jpg

Hur många städer kan mäta sig med den starten?

pbpic1317309.jpg

Med så vacker utsikt!

pbpic1317314.jpg

Med lite hinder ivägen såklart!

pbpic1317317.jpg

Ett litet drop, måste såklart ingå i varje DH-spår!

pbpic1317325.jpg

Vi har ett mysigt stenparti också. Sa jag att det va stenigt?

pbpic1317321.jpg

En avslutningsbrant finns såklart med, stenigt och ganska svårt att få med sig farten på ett bra sätt!

Frågor om spåret? :)

// Fischer

Moyo Bike Day!
142 m fallhjöd, spåret vet jag inte 100% hur långt de är men själva backen är 650 m. Spåret är nog lite längre. Tiderna är fortfarande grymt osäkra då ingen riktigt har klockat hur lång tid det tar ner men mellan 1 minut och 30 sekunder till 2 minuter skulle jag tippa på.

// Fischer

Moyo Bike Day!
Snart smäller det! Ska upp till backen imorgon skulle jag tro för att kolla så att allt är 100%, kanske att jag tar med mig hojen och fulåker lite. Den som känner sig sugen på att sektionsträna med mig är alltså välkommen, det är bara att ringa mig, Fischer, på 073-636 42 44 och kolla vart jag är.

// Fischer

Moyo Bike Day!
Då passar jag på att tacka Moyo för en grymt trevlig dag trots få deltagare, men vi blev ju nästan som en liten familj där, alla hade kul med alla! ;)

Vi ses nästa år, då kommer den här eventet antagligen ligga tidigare, vi har nämligen redan börjat spåna lite.

// Fischer

Moyo Bike Day!
Kanon, jag var verkligen inte glad över att behöva jobba idag men nästa gång så är jag där.
Vet du om det kommer att hända något mer i eller runt backen i år?

Moyo Bike Day!
erik_f skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanon, jag var verkligen inte glad över att
> behöva jobba idag men nästa gång så är jag
> där.
> Vet du om det kommer att hända något mer i eller
> runt backen i år?

Som det ser ut nu kommer det väl inte hända något mer speciellt i backen i år. Dock kommer väl jag och flera fortsätta att bygga/komma på saker att bygga för att hela tiden kunna erbjuda rolig åkning. Det finns en del idéer om vad vi vill göra men mer än så finns väl inte att säga nu heller.

// Fischer

Moyo Bike Day!
fischer89 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul med bilder! Skulle ju vilja köra en sån där
> dag ungefär...imorgon igen! Grymt kul va det.
>
> // Ficher

Då är HK CHALLENGE något för dig :)
http://happymtb.org/forum/read.php/1/711962
www.moyo.se

Ni är välkomna till Ö-vik på lördag för lite skön cykling
Liften i Ö-vik går från kl. 08.00 på lördag.
Jag vet inte hur mycket dom tar i startavgift men...
20 sek för liftkort den dagen enligt HK-cykel.
Kom och kör tävlingen eller prova spåren och titta på tävlingen och uppvisningen.
Eller... KOM å KOLLA !!!

Senast redigerad av en moderator:
Moyo Bike Day!
Skickar tyvärr iväg ramen idag och kommer vara utan hoj, jäkligt trist på sitt sätt! Jag dyker upp nån gång nästa år istället med en ny trevlig cykel. Jobbar ju även i helgen så.

// Fischer

Moyo Bike Day!
Jag studerar och jobbar extra, så varje krona jag kan spara är kung. Så tyvärr för i år alltså! Eller, betalar du resan och och hyrkostnad för en hoj så ska det nog lösa sig med jobbet ändå! ;) Hehe.

// Fischer

Tillbaka
Topp