MTB bygge till sambon

Dubmaster

Medlem
MTB bygge till sambon
Godmiddag!

Inför stundande 40års kris tänkte jag byta ut HT'n mot en fullgung.

Istället för att då dumpa min gamla On-one 456 carbon som hel cykel för nästan inga pengar alls tänkte jag att jag kunde fixa en ny ram och bygga ihop en första MTB till sambon som har varit lite sugen på att testa lite.

Frågan är vad man ska försöka hitta för ram. Det är ju en 26" cykel, måttligt relevant idag även om det verkar finnas någon kina ram för 26" i alla fall. (Tideace FM-M001)

Idéer och tips?

/Emil

MTB bygge till sambon
Jag håller med Skogsgubben,Det bästa är nog att ta med frugan och titta .känna och klämma på div cyklar,då ni förmodligen hittar något hon vill ha,rent ekonomiskt vet jag inte vad som är bäst just för er,hur miljön påverkas vet jag inte heller,men jag förmodar att det blir mer cykeltid med en cykel som passar och man har vart med och valt efter egna förutsättningar.Såg nu att det är sambo :) men det är samma som gäller ;)

Senast ändrad:
MTB bygge till sambon
Håler med Lingon.
Dels: vilket som helst bygge på en gammal 26" kommer vara mer kompromisser än önskvärda val.
2: sambon är väl värd lika du cykel som du, det blir roligare att cykla på en bra och lättanvänd cykel än nåt gammalt härke som katten släpade in.

MTB bygge till sambon
Delarna på min gamla är ju avsevärt mycket hetare än sambon någonsin skulle fått på en komplett hoj! Hennes grund investering blir ju mycket låg om vi hittar en vettig ram.

Tillbaka
Topp