MTB-cyklister i Kalmar?

Pär L

Ny medlem
MTB-cyklister i Kalmar?
Finns det några MTB-cyklister i/runt Kalmar?

Min lilla cykelklubb tänkte försöka samla de som är intresserade på måndag kl. 18.00 i vår klubblokal. Vi är nyfikna på hur stort intresset är och om vi som cykelklubb kan hjälpa till med något.

KFUM cykelklubb, Kungsgårdsvägen 30 i Kalmar.

Måndag 18.00.

MTB-cyklister i Kalmar?
Idag hade vi ett otroligt härligt pass på ca 2,5mil. Tyvärr så var vi "bara" 6 stycken men alla var vid gott humör och vädret var helt perfekt.
Jag hoppas att det finns fler MTB intresserade som vill hänga med på rundor i framtiden, det finns fler härliga leder än folk vågar tro i denna platta delen av Sverige.

MTB-cyklister i Kalmar?
Skulle nog vilja påstå att 6 cyklister är väldigt bra för att vara i Kalmar. Här är det triathlon som gäller för den målmedvetna motionären. Då givetvis på fulldistans.

För många verkar MTB mest vara ett nödvändigt ont för att klara av vinterträningen. Men jag tror att vi kan ändra på detta.

MTB-cyklister i Kalmar?
freddiesan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer troligtvis bli Kalmarit om ett antal år,
> då kanske jag är sugen på lite mtb också.

Tjena!

Troligtvis om ett antal år? Här planerar man luddigt värre.. :) Välkommen oavsett!

6 mtb cyklister är bra för att vara i Kalmar. Vi har faktiskt sålt ett gäng mtb till folk som vill ut i skogen i år. Så intresset verkar vara på väg uppåt..

MTB-cyklister i Kalmar?
-------------------------------------------------------
> freddiesan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kommer troligtvis bli Kalmarit om ett antal
> år,
> > då kanske jag är sugen på lite mtb också.

Nu ska jag vara lite av en besserwisser, att bli Kalmarit tar minst två-tre generationer och att man har skaffat sig det genuina Kalmardialekten. På sin höjd kan man kalla sig Kalmarbo om man bor i staun men inte är född här.

MTB-cyklister i Kalmar?
Jag har en kalmaritisk ordlista på kylskåpsdörren faktiskt så jag skaffar mig dialekten på så vis - cykelenyckelen, Baoonen osv :) Sambon från Kalmar hjälper även till att snabba upp processen!

Kneecap, visste inte att du var därnere nuförtiden men nu när jag kommer att tänka på det så arrangerade du väl något grusrejs (De Brouwerij?) i trakterna för inte så länge sen? Nåja, ett tillskott blir det på cyklingscenen framöver men när, det vet ej tusan. På återseende!

MTB-cyklister i Kalmar?
Tjena!

Inte De Brouwerij men väl La Retardo, efterföljaren till Tour de Retard i Sthlm.. Om saker och ting faller på plats så går den av stapeln i mitten av September..

MTB-cyklister i Kalmar?
Kul med MTB-cykling i Kalmar! Jag tillhör väl "dom där" som mest kör räser, men jag hänger gärna med på mtb-tur vid nåt tillfälle!

Var brukar ni andra cykla? Själv har jag mest kört nere kring Vassmolösa och ute vid Värsnäs!

Tillbaka
Topp