mtb entusiaster i kungsbacka/särö?

• Trådstartare Trådstartare z7
  • Start datum Start datum

z7

Ny medlem
Tjeeenare!

Har läst här till och från hela vintern, och jag kan ju bara säga, ni har lyckats lura mig med en massa trevlig inlägg och läckra bilder... Letar cyckel för fullt just nu och hoppas ha en innan april är här, ser ut som att det kan bli en sk. fultysk :)

Tänkte kika om det finns några skogsåkare i närheten av kungsbacka som kan dela med sig av lite stigar och annat lättåkt i krokarna?

Är i farten med att leta cykel för att komma ut och få röra om lite bland extrakilona :) Har grymt lata vänner som inte ser motion som något socialt eller nödvändigt, så jag tänkte höra mig för om det finns nån i närheten som vill ta sig an en lagom lat 25'åring och visa mtb's ädla konst?

Har sett att det finns gott om easy-ride's i sisjön och sandsjöbacka(hovås?) men måste nog trampa några varv på eget bevåg först för att få tillbaka den lilla balans och kondition man hade sist man trampa runt i skogarna, för sisådär 10 år sen...

btw.. vad har vi för ålder på medlemmarna här inne?

Ha det gott!

Hej Z7

Vi är ca 3 st som kör i Kungsbacka på regelbunden
basis vår sommar höst.
Ibland kör vi idiottempo och ibland njuttempo med
fikakorg.
Säg bara till när du fixat en hoj så hänger du
med oss ut!!
Vi brukar oftas start runt omkring brandstationen
i Kungsbacka.
Vi har lite olika turer vi kör och årets mål är
att hitta några nya.
Skicka mig ett PM här på happy så fixar vi något.

Med vänlig hälsning, Hence

Sweet :)
Verkar som vi kan få ihop en kba-happy-ride på sikt då!
Blir ju inte mindre sugen av att få tag på en cykel nu, måste bara få sålt hojjen med motor först...

Jag hör av mig så fort jag har en trampcykel i nävarna(eller kan jag hänga på med enduron? :))

Vilka delar av kba trampar ni runt på?

Simma lungt!

Jag bor i Vallda och hänger också gärna på
i skogen i Kungsbackatrakten.
Har mest cyklat i Änggården och Delsjön
men även lite i Sandsjöbacka och Vättlefjäll.

/Charlotte

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Kolla med Stork, han brukar hänga i dom krokarna.

Jag är ingen riktig Kungsbackaexpert så men jag har kört mycket i södra Sandsjöbacka, där finns det helt fantastisk cykling.

Sen har vi ju kört en hel del nere i Åsa också, annars är det mest Göteborg som gäller för mig då jag bor där...

jag har också mest kört i delsjön och sandsjöbacka med happy gänget. men den som kan ta på sig att guida en bra runda runt kungsbacka får gärna lägga ut en happy ride! gärna så snart som möjligt =)

Vi har mest kört runt Iglartjärn i Hjälm och
uppe på Rigortorpet.

Men i år måste vi hitta lite nya stigar och vägar.

Hör av er så löser vi något.

Men tror inte det kommer bli så jätte mkt kört
nu i mars utan det drar nog i gång mer i april.

Men som sagt vad vi är ett glatt gäng som
har det gott och skoj.
Vi är inga elitåkare!!!

Det e absolut inte jag heller. rigor har jag kört 1 eller 2 ggr . hjälm har jag inte kört alls.
släng upp en happy easy ride kba när ni ska ut nästa gång =)

Runt fjärås bräckan (naturum) är också nice! Och rigor som redan är nämt. Går du norrut mot kållered så kommer ni till den riktigt roliga terrängen ;)

Kul att det finns lite intresse i kba området! :)

Tänkte bara nämna att enduron är igångkörd och annons skall upp i veckan, sen blir det cykelköp!
Så fort cykeln är hemma ska det ut och provtrampas i kungsbacka, någon som vet om stigarna vid kyrkan(mitt emot sibylla typ) är OK att cykla på?

Hur lång tid tar det för en ovan att sitta in sadel och cykel så man inte går som en... jaa, gorilla kan vi väll kalla det... efter rundorna?

kungsbacka skogen har till och med cykelförbud.
någon som har kört skogarna vid "stoppet" i onsala ? har hört att det finns en stig som går därifrån till presseskolan.?

Har missat den där tråden!
Jag är med i Kungsbacka!!!
Bara allergin får lägga sig först.
Och Richardmtb: Jag har bytt jobb, om du undrar varför jag inte längre visar mig hos Varla Rör! :-)

Vad säger ni?
Läge för facebookgrupp för KBA-mtb?

GORM och alla andra åkare i Kba, här är gruppen:
https://www.facebook.com/groups/381619845194355/

Har inte hunnit lägga upp något alls än.

Richard:
Jobbar nu på REC Indovent. Säljer luftbehandlingsaggregat och annat som har med ventilation att göra.
Och Happy Ride tror jag inte det låter som... Snarare Happy Easy. Very Easy för mig just nu, då allergin är igång på allvar med sin astma och allt vad det drar med sig.

Sedära, hade nästan glömt denna tråden...

en radon team 6.0 slutade det med, helnöjd de få korta vändor jag orkat med :)
Har det blivit någon ride i kba än?
Någon/några som är sugen på att visa mig runt i skogarna till helgen, lördag eller söndag förmiddag? På en sk. Easy, verry verrry easy ride då varken kondis eller benstyrka är var det borde vara :P

Simma lungt!

Har lite nyfiket läst den här tråden när den dyker upp på forumet.Som boende i södra delen av KBA kommun har jag väl inte haft några tips att komma med men kanske man kan inspirera er att någon gång hänga cykeln på bilen eller värma upp lite på småvägar för i södra kommundelen finns en hel del att upptäcka.Kring Åsa finns mycket stigar både vid kusten och öster om Åsa sen har vi mycket runt Frillesås men kanske inte så lätt att hitta.Stättared på gränsen mot Varberg och Mark är också mycket bra när man lärt sig hitta allt.Vill ni se bilder från Stättared och lite från mina egna hemmastigar så kolla här på forumet under signaturen KULTUREN 2012 ligger några sidor längre bak typ sidan 5 eller 6 om ingen har lyft fram det genom att lägga en kommentar,jag lovar ni blir sugna på att åka upp till Stättared.

Låter helt klart som en spännande ide!
Dock kan det kräva lite planering, meeen jag har plats för 2 cyklar och passagerare till i bilen så finns det fler sugna i kba så kanske vi kan ta en dagstur lite längre fram i sommar, så får bonden guida oss rätt på stigarna!

Gör jag gärna och vi brukar ofta vara några stycken och alla med en stor förkärlek för goa stigar dessutom uppskattar vi den sociala biten och får liksom kondisen på köpet.Vi kör nästan varje helg och brukar försöka pricka in den dag med bäst väder och startar oftast vid tiosnåret så jag hinner hem och mjölka.Jag kollar forumet nästan dagligen så hojta till här så kommer en inbjudan.

Tillbaka
Topp