henkan_2001
Aktiv medlem
MTB för nybörjare (igen)
Hej,
Ännu en nybörjare som inte vet vad man skall satsa på för MTB cykel. Min längd är 186 cm och väger 88 kg.
Enligt Treks MTB storlekstabeller ligger jag i gränslandet mellan L och XL.
Har i princip bara provat en gång, i somras på Isaberg då vi hyrde cykel (Trek Roscoe 7).
Fick lite blodad tand och är sugen på att cykla mer.
Planen var att hitta något vettigt begagnat för runt 5000 kr för att se om intresset blir bestående (cyklar redan landsväg).
Har letat begagnad hela hösten/vintern men allt som verkar prisvärt försvinner innan jag hunnit läsa in mig på prylarna.
Tanken är väl att cykla mest landsväg på sommaren mest MTB på vår/höst.
Hur viktigt är det med rätt storlek? Har ibland hittat cyklar i M som generellt verkar vara för 170-178 cm långa personer,
Fungerar det att justera en sådan cykel, eller är det bara att sortera bort sådana alternativ?
Inser att det inte lär bli någon cykel om budgeten är låst till 5000 kr, så den börjar luckras upp.
Hittade precis denna sida i en annan tråd. Kan detta vara en prisvärd cykel?
www.bike-discount.de
Tacksam för lite råd...
Ännu en nybörjare som inte vet vad man skall satsa på för MTB cykel. Min längd är 186 cm och väger 88 kg.
Enligt Treks MTB storlekstabeller ligger jag i gränslandet mellan L och XL.
Har i princip bara provat en gång, i somras på Isaberg då vi hyrde cykel (Trek Roscoe 7).
Fick lite blodad tand och är sugen på att cykla mer.
Planen var att hitta något vettigt begagnat för runt 5000 kr för att se om intresset blir bestående (cyklar redan landsväg).
Har letat begagnad hela hösten/vintern men allt som verkar prisvärt försvinner innan jag hunnit läsa in mig på prylarna.
Tanken är väl att cykla mest landsväg på sommaren mest MTB på vår/höst.
Hur viktigt är det med rätt storlek? Har ibland hittat cyklar i M som generellt verkar vara för 170-178 cm långa personer,
Fungerar det att justera en sådan cykel, eller är det bara att sortera bort sådana alternativ?
Inser att det inte lär bli någon cykel om budgeten är låst till 5000 kr, så den börjar luckras upp.
Hittade precis denna sida i en annan tråd. Kan detta vara en prisvärd cykel?
Radon ZR Team 7.0 | Hardtail 29" Shop
Buy ZR Team 7.0 at BEST PRICE ✓ Order Radon Hardtail 29" at Bike-Discount now! ➤ Radon Online Shop
Tacksam för lite råd...