Dricko
Aktiv medlem
MTB för nybörjare, tips?
semireject sa:jonte987 sa:Det är även min tolkning. Leverans av sentier är problemet? Kolla scout, ns eccentric också. Om 27.5 är ett alt så kolla även Orange
Ett stort problem skulle jag säga. Frågan är om det bidrar till hypen eller om de bara skjuter sig själva i foten. Men det är väl förmodligen inte självvalt ändå utan ett resultat av just hype/riktigt bra cykel för pengarna. Nukeproof Scout är ett av alternativen just nu. NS Eccentric har jag inte tittat på tidigare men ska absolut göra det. Tack!
Dricko sa:semireject sa:Det blev en 950 alltså? :)
Jag börjar själv tappa tålamodet och funderar på alternativ till Sentier VR.. det finns många fina Scott men det blir ju något helt annat då. Jag tror mig vilja dra åt skogshållet och en mer upprätt åkning än det "xc raciga" Scott Scale erbjuder. Men det är ju min novisa tolkning av det hela å andra sidan :/
Berätta hur det går/känns när du väl hunnit cykla lite!
Vad har du för budget? Jag premiärcyklade min radon Cragger 7.0 igår. Riktigt kapabel cykel som känns riktigt bra redan efter första rundan. När jag fått till alla inställningar rätt så kommer den bli ännu bättre. Med pedaler hamnar du strax över 15000 (beroende på hur dyra pedaler du väljer så klart).
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-cragger-7.0-791293
Ok, tack! Ska kika på den :)
Budget mellan 10-15000 typ. Har insett att man inte får "mycket" för 10 så det har höjts successivt men smärtgränsen börjar väl närma sig :).
Nukeproof scout 290 race ser riktigt trevlig ut. Det stod mellan den och Radon Cragger för mig.