[MTB Gömmaren] Lördag kl 11:00

martinpetter

Aktiv medlem
OK, nytt försök. Förmodligen krockar inte det här med nånting förutom Lidingöloppet, men här hänger väl bara cyklister ändå...?

Tanken är Svart/Vita i Gömmarskogen med en kort avstickare till Flottsbro.

Start och mål är vid spårcentralen där Tjädervägen slutar nära Västerängens IP. Vi samlas kl 11 lördag fm tycker jag - YR.no lovar varmt soligt väder.

Förslag på avstickare från svartvita för att bygga ut de 15km det spåret är: När man är i princip så långt bort på Svart/Vita man kan vara så kör man ner till Glömstavägen, nära Myrstuguvägen. Därifrån ner till Flottsbro kör man grus+lite asfalt en bit mot Flottsbro. Beroende på ork och vilja kan man ta en repa i Flottsbro eller köra röd (orange) MTB-led en bit så man kommer tillbaka upp mot Glömstavägen igen. Därifrån kör vi upp på Svart/Vita igen och fullföljer.

Så här ser avstickaren ut.
flottsbro.jpg ht=469

1. Här kör man svartvita i godan ro, men känner att det skulle vara gott att förlänga passet lite. Man kör då ner till Glömstaleden och in på en stig bredvid vägen mot motionsslingan vid kyrkogården.
2. Sen viker man av för att få en kort men rolig bit ner mot själva kyrkogården...
3....fortsätter mot Flottsbro och beroende på form kör man en stund där eller viker av på röda mot nr 4...
4. Här pustar man ut och kör upp mot svart/vita igen som man kör upp på vid...5an...

Tempo: Lagom, men lite högre än soft...
Längd: Tror att det här blir knappt 2.5mil.

Vilka är med?

/Martin Lundgren

Extra intressant eftersom det är hemmaplan... men jag tillhör de som springer Lidingö :-/ så någon annan gång är jag definitivt på!

Svartvita gömmarspåret är rikigt kul att både springa och cykla... och i flottsbroskogarna vimlar det ju av trevliga stigar...

//Thomas

kking skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan hända att det passar in i schemat, så
> det är inte uteslutet att jag hänger med på
> lite bröt.

Bra där!

Bara ditt knä håller!

/Martin

Tillbaka
Topp