Stort tack för alla tips, både på bra cykelmarker och grupper!
poqa sa:
AX3L sa:
Så, jag har flyttat upp från Göteborg till Hufvudstaden för exjobb. Saknar redan alla frekventa happyrides i Götet, men tänker att det såklart finns liknande i Stockholm. Eller? Tisdagsrajden är ju självklar, men det vore kul med ytterligare någon eller några dagar att välja på. Kikade i någon "Vi som cyklar MTB i Stockholm" på det där Facetube, men det var inte så många aktiviteter uppe där heller. Kanske beror på årstiden iof..
Så kort och gott, var vänder man sig för att hitta gruppcykling i Stockholmsområdet (ffa Södra)? Någon FB-grupp? Strava? Läste något om cykloteket på torsdagar, men de verkar inte köra längre...
Edit: Det är alltså lite trenduroaktigt, typ Hellas jag söker. Bor i Södertälje så allt runt därikring funkar också!
Tack på förhand!
Axel
Kolla med cykelsektionen på Scania. Jag tror att det finns några som kör kring Måsnaren typ en gång i veckan (onsdagar kanske?).
Jag hade hört talas om cykelsektionen på Scania tidigare, men jag visste inte att de sysslade med MTB också (och jag har märkligt nog inte hittat någon info om just den sektionen när jag varit på företagsgymmet heller). Skickade iväg ett mail till någon kontaktperson där så får vi se om han svarar :)
Schreddan sa:
Ghettoride, också tisdagar men ett till alternativ samt att de säkert kör fler dagar i veckan. Tror att de mest håller till på Faasebook nu eller i alla fall nån annanstans av tråden att döma. :)
https://happyride.se/forum/read.php/1/2464234/page=1
Ghettoride har jag kört med några gånger, riktigt trevligt gäng! Får åka dit någon tisdag och fråga om dom kör fler dagar :)
qma sa:
Det cyklas en hel del i Hellas på helgerna. Skaffa fejan-kontakter på tisdagsrajd, och haka på deras helgturer. Men visst är det dött nu - på vår/sommar/höst med hyggligt väder är det nästan bara att ge sig ut så träffar man olika grupper man kan haka på.
Ja att nätverka på det sättet är såklart också en bra idé! Det kanske bara är att inse att cyklingen i Stockholm sker i mer slutna sällskap så att säga.
salle sa:
TCM kör från Tyresö på tidagar och Sportson Haninge kör torsdagar bla.
Vad troligt, Sportson hade jag helt missat! Perfekt med en torsdagsrunda också. Tack!
jofahjalm sa:
Vi är ju faktiskt ett rätt stor gäng som sysslar med SBR-hets och okynnescykling ned för #dödsbranter. Just nu är det maximaldepp för föret i skogen och jag vägrar cykel innan isböset är bort, men sedan är det bara att hojta till så kan jag visa mina favoritbranter. T.ex. så är den första filmen nedan från Nackesegmenten i Hellas vid masterna. Det är fin mark för att få igång sin #enduro.
Ja jag förstår vad du menar, tisdagsrajden denna veckan var lite lätt miserabel faktiskt. Men jag hakar gärna på någon dag framöver! Tråden är för övrigt lite av ett "planering inför våren"-projekt, så om någon grupp inte kör just nu är det ändå bra att veta :)
TM sa:
Du har tre fina områden nära varandra i Huddinge. Flottsbro, Gömmaren och Flemingsberg.
Flottsbro bjuder på rejäl kupering och seriös Enduro.
Gömmaren är hyggligt kuperat och oändlig rotmatta för den som gillar sånt.
Flemingsberg är flowigt som tusan och tekniskt mestadels enkelt.
Flottsbro har jag hört mycket gott om! Är de där ställena någorlunda lätt-hittade som utböling? Det är nog det jag har svårast med när jag kör själv, att få ett sjyst flow. Det blir lätt mer stigletande än cyklande så att säga... Där är ju Hellas utomordentligt med sina väl uppmarkerade leder!
Rompa sa:
I Södertälje har du ju Ragnhildsborg att cykla i, fint som tusan!
Tack, får kika på det :)
soderblom sa:
Många bra tips i Söderort. De åren jag bodde i Södertälje körde jag en hel del kring Måsnaren (där vi även arrade SBR X) samt norr om stan i Talbyskogen och Korpberget. En hel del fina utförslöpor där.
Klipp från SBR X
Fler filmer från AJ
https://happyride.se/forum/read.php/1/2214958/2272662#msg-2272662
OT: Exjobb hos en större fordonstillverkare? Välkommen i sådant fall.
Måsnaren verkar vara ett hett tips! Ska kolla upp det också :)
Stämmer bra, så Hufuvudstaden är sanning med modifikation egentligen. Tackar! :) Verkar vara rätt många Scaniaiter som cyklar MTB så man kanske kunde dra ihop något slags happyride här också! Problemet är bara att de flesta verkar bo i Liljeholmen...