[MTB] Hellas-ride söndag 21/6

Gimpen

Aktiv medlem
Är i Stockholm och hälsar på familjen under midsommar och är sugen på att ta en sväng i Hellas i morgon.
Finns det någon/några som ska ut och kan tänka sig att guida en rejäl stigrunda?

Är flexibel med tider men gärna förmiddag...
Tänkte nog utgå från Älta så helst kring Hellasgården.
Har dock tillgång till bil så jag kan mötas upp även på andra ställen.

Senast ändrad:
Typiskt, just den här helgen är jag ute på annat håll i landet. Men jag återgäldar gärna all Göteborgsguidning med en tur i Hellas om du har vägarna förbi nåt mer i sommar :)

Jag är ju skyldig dig en guidning! :)
Skall sälja en hoj nu på förmiddagen, men kan komma iväg vid 12-tiden om det funkar.

Trodde inte det skulle bli några erbjudna guidningar idag så jag är tyvärr redan på gång men tack ändå @Lingon

Ja tyvärr @glitch kvällen blir för sen, sista kvällen med syrran familj sen bär det av mot västkusten på måndag morgon.
Tack ändå båda två.. nästa gång ???

Jäklar vilka fina stigar ni har!!

Fick mig en rejäl tur och ett rejält träningspass.
Blev nog 3 timmar totalt.

Var torrt och fint. Och otroligt mycket hällar, var typ 5 år sedan jag cyklade här senast och då firade vi nyår så förstod inte att det var så mycket hällar dolt under snön.

En kul anekdot är att jag på vägen hem träffade på två tjejer som hade varit på rave-fest nära hinderbana. Dom skulle gå och bada och råkade gå vilse.
Den ena hade tappat bort mobilen när hon tog av sig kläderna och den andra hade slut på batteri så dom hittade inte tillbaka.
Dom hade varit ute i 7 timmar och hade inget vatten med sig ???☀️
Jag hjälpte dom och följde med i ett par km då att dom kom ut till ältavägen och kunde ta sig hem igen ?
Farligt med rave-partyn ?

Möter ofta folk som är vilse i den trakten, men har aldrig mött vilse tjejer som har varit på en rave-fest!

Rave-festen var väl precis vid början av Corona, dvs 300 meter från Ältavägen och 200 meter ifrån den mest kända vattenkällan i Nackareservatet :)

Tillbaka
Topp