Mtb i bjursås

ipkis

Aktiv medlem
Mtb i bjursås
Hallåj folket!
Vi är med familjen i Bjursås och jag har sett att det finns lite roliga MTB-leder runt området.

Falun har jag koll på men aldrig cyklat i Bjursås. Nån som har koll?
Är det bra markerat?
Hur är stigarna?

Vi bor i stuga ovanför coop i bjursås. Var en jävla backe att prommenera upp för...

Tack för tips!

Bsk

Medlem
Mtb i bjursås
Hagenbacken tär på benen :)

Finns leder på nätet och många segment på strava. Några superfina riktigt nära ert boende.

Även här på happy finns en del tips och trådar. Testa att söka äldre inlägg.

weldion

Aktiv medlem
Mtb i bjursås
Hallåj folket!
Vi är med familjen i Bjursås och jag har sett att det finns lite roliga MTB-leder runt området.

Falun har jag koll på men aldrig cyklat i Bjursås. Nån som har koll?
Är det bra markerat?
Hur är stigarna?

Vi bor i stuga ovanför coop i bjursås. Var en jävla backe att prommenera upp för...

Tack för tips!
Beror lite på vad du gillar för cykling. Törnbergs väg är en klassiker, men den är inte så utmanande. Stigen mot Getsarvet är inte så dum.

xtote

Medlem
Mtb i bjursås
Har du en hel dag på dig så kan Vildmarksleden vara ett alternativ. Så här hade vi det för fyra år sedan. https://happyride.se/forum/threads/rr-expedition-trailhunting-bjursas.3003497/
Annars kan man kan man köra väl valda delar. Tex från Dössberget till Sörskog eller om du har möjlighet att få skjuts upp till Ärtknubben och sedan följa leden tillbaks till Dössberget.
De norra delarna är de mest svårcyklade och innebar en del knuffande och bärande.

ipkis

Aktiv medlem
Mtb i bjursås
Tackar för alla tips!
Då vi är ledare för friluftsfrämjandet i stenungsund fick vi kontakt med ff i falun och blev guidade på tur. Bland annat törnbergs väg.
Flowig och kul men lättåkt. Blev mycket mer dock då just den turen blev närmare 40km

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer