MTB i Karlskona

Martve

Ny medlem
MTB i Karlskona
Hittar som dåligt me trådar om cykling i Karlskrona, int någon faktiskt. Kan va att jag e kass på o söka men...

Int så mycke vettiga turtips heller..
Så finns de folk som cyklar i o runt om Karlskrona?

(jo jag vet.. har sett fler på cykel, men int bara folk som e på väg till jobbet)

MTB i Karlskona
Martve skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittar som dåligt me trådar om cykling i
> Karlskrona, int någon faktiskt. Kan va att jag e
> kass på o söka men...
>
> Int så mycke vettiga turtips heller..
> Så finns de folk som cyklar i o runt om
> Karlskrona?
>
> (jo jag vet.. har sett fler på cykel, men int
> bara folk som e på väg till jobbet)

Japp.
Hejsvejs :)
Största problemet är väl att vettiga stigar och rundor ligger en bit från stan och kräver nästan bil, beroende på var man bor såklart.

MTB i Karlskona
jo men frågan e då om du cyklar i karlskrona eller sitter du bara inne på denna info? ;)
finns väl lite skog norr om E22 som man borde kunna trampa runt i? börja cykla några gång runt rosenholms område förra sommarn. Mindre uppskattat när man kom in på el-ljusspåret där tydligen..

MTB i Karlskona
Jag cyklar där.
I Rosenholm finns det en del spår, men de är lite småmeckiga att hitta.
Elljusspåren är ingen höjdare. Ilskna blekingar är ännu svårare att förstå när de pratar.

MTB i Karlskona
Hahah.. jo de e int lätt o förstå dem..
Man får helt enkelt leta lite så man kan få ihop ena finerunda =)
Brukar ni va många ute o cykla eller?

MTB i Karlskona
Med risk för värdelös information. Baserat på en datapunkt är det riktigt bra cykling i Karlskrona. Någonstans, inom cykelavstånd, finns det en helt grym backe i närheten av en hel del riktigt bra singletrack. Synd bara att jag inte har den blekaste om var. Hanno kanske känner igen det?

MTB i Karlskona
cyklariskogen skrev:
> Med risk för värdelös information. Baserat på
> en datapunkt är det riktigt bra cykling i
> Karlskrona. Någonstans, inom cykelavstånd, finns
> det en helt grym backe i närheten av en hel del
> riktigt bra singletrack. Synd bara att jag inte
> har den blekaste om var. Hanno kanske känner igen
> det?

man kan ju leva på hoppet om att finna de ställe en dag =) bara o leta leta.. tack
kanske tittar in nån mer som vet nåe om de..

Hanno om du nån dag känner för o lämna exil-livet för en stund så blir jag gärna me på en tur, tar int betalt heller..

MTB i Karlskona
Låter som om det skulle kunna vara någon av backarna i Rosenholm, men också ungefär var som helst...

Jag är gärna på och cyklar någon dag.
Dock inga vansinniga backäventyr eller för tekniska saker. Lider av nybörjarhet samt viss ebola i knäna.

MTB i Karlskona
K-na är bra, här är lite exempel...

prstmarken070121.jpg ht=522

/Björn

MTB i Karlskona
tack björn =)

jag kan va igång o cykla vecka 12, ska iväg o jobba nästa vecka.. även jag lider av nybörjarhet, nu även drabbats av pensionärskondition
Men styra ihop ett gäng tills dess hoppas vi på.

MTB i Karlskona
Sikta på Bastasjö, det ska vara bra! Ligger ovanför Hässlegården, lätta spår och trevlig miljö!
Japps, ska finnas bastu med där, har dock inte själv sett den då jag mest håller mig på vägen :)

MTB i Karlskona
va ute en tur enligt kartan igår, ganska lerigt o en del snö på vissa delar.. så körde int hela vägen. Men sjukt nice vare =)
blire nån tur på lördag eller?

MTB i Karlskona
Finns det nå trevliga stigar ute på öarna?? (Tjurkö, Sturkö, etc) Svärföräldrar har sommarstuga där ute. Är det värt att ta med cykeln???

// Johan

MTB i Karlskona
Bastasjö låter trevligt. Löparspåren är trevliga så då borde väl mtb-spåren vara helt okej med, har jag bestämt.
Däremot ligger det en bit ut och är knepigt att ta sig till utan bil.
Lyckeby däremot känns lite närmare stan.
(Mina knän är sådär lagom kaputt och har vissa begränsningar i hur länge jag kan hålla igång dem. Slipper därför gärna transportcykling så långt det går)

MTB i Karlskona
Ja vill man inte ha någon transportsträcka från stan så är väl Hoglandspark eller amiralitetsparken alternativen.

Det är knappast mer än 20-25 minuter både till Rosenholm och Bastasjö. Då finns det dessutom en hel del stigar för att ta sig dit. Prästamarken i Lyckeby är fint också.

Till alla dessa ställen skulle jag bli förvånad om du behöver lägga mer än 10 min på asfaltstransport.

Rosenholm finns oändliga möjligheter där man inte behöver köra på elljusspåret. I Bastasjö är det inte tillåtet att cykla på motionsspåren, mtb-spåret skall vara rätt ingenväxt enligt uppgift.

Karlskrona är en rätt liten stad så att säga att det är långa transportsträckor är nog att ta i.

MTB i Karlskona
Nej, naturligtvis går det inte att få noll transportsträcka, men det finns olika långt.
Asfalt eller ej, det tar av den totala tiden jag kan hålla igång. Är man däremot vid helt sunda vätskor är det inga avstånd att tala om.

MTB i Karlskona
Det jag menar är att vart man än vill köra så behöver det inte vara mycket mer än 10 minuter transport, resten kan man få bra cykling redan från början.

Men det är klart vill man inte köra men än 30 minuter totalt och vill ha avancerade stigar hela tiden så är det svårt med utgångspunkt Trossö.

MTB i Karlskona
jbella skrev:
> Finns det nå trevliga stigar ute på öarna??
> (Tjurkö, Sturkö, etc) Svärföräldrar har
> sommarstuga där ute. Är det värt att ta med
> cykeln???
>
> // Johan

jo men visst äre, ta me den o säg till när du befinner dej i Karlskrona så står vi till några trevliga rundor ;)

Ute i rosenholmsområdet idag, visst de e ju lite transport dit men vi cykla ca 1,5 h idag.. större delen av den tidan va ändå i skogen..
HUr länge orkar dina knän me då??

MTB i Karlskona
Just nu så ligger jag på strax under timmen innan de börjar skrika högt, men då är det lätt terräng och tanttempo som gäller. Inte så mycket att hänga i julgranen, vad de nu ska där och göra.
Men det blir bättre och bättre :)

MTB i Karlskona
Det ser ut att bli fint väder i helgen, om ni tänker ge er ut o cykla hänger jag gärna med. Har bara varit ute en gång hittils i år.

MTB i Karlskona
Kul! Jag tänkte ge mig ut imorgon, har ingen tid jag behöver passa så jag kan cykla när som helst under dagen egentligen. Tänkte ge mig av vid 10 eller 11 annars. När passar det dig?

MTB i Karlskona
11 röstar jag på. Varifrån blir det avfärd?
Tänkte man kanske skulle kunna samlas upp någonstans, antingen inne i stan och bege oss ut tillsammans, eller så ses man på plats.
Och framförallt, var ska vi cykla?

MTB i Karlskona
Ok toppen, 11 blir bra!
Jag bor ju ute i Lyckeby, men jag kan tänka mig att möta upp vid Lindesnäs. Vid infarten till Lindesnäsvägen kanske kan bli bra, därvid där det går en tunnel under stora vägen.
Jag tänke vi kunde ta en runda på Rosenholm om det är okej, på vägen dit genom Mariedal och Backabo finns lite fina och trevliga stigar. Annars är rundan upp mot Bastasjö och Mörtsjön ganska trevlig men då blir det nog en lite längre runda.

MTB i Karlskona
Perfekt! Rosenholm låter som en bra idé.
Har aldrig cyklat vägen genom Marieberg/Backabo, kan bli en spännande väg.

Då måste jag sätta igång med dagens fulmeck, samt leta fram glatt humör och oömma kläder.

MTB i Karlskona
Jag besöker svärföräldrarna i K-na i påskhelgen och tänkte ta med en av hojarna. Finns det möjligen någon vänlig själ som har lust att guida lite fin skogscykling på långfredag eller påskafton?

MTB i Karlskona
Ska ner till Ronneby till helgen för att besöka svärföräldrar.

Har lördagen för mig själv, funderar på att ta med mig cykeln.

Nån som är är sugen på lite skogscykling på lördag i Blekinge?

Tillbaka
Topp