Mtb i Karlstad

MangeP

Ny medlem
Mtb i Karlstad
Tänkte höra om det finns några som är intresserade att köra lite mtb i Karlstadtrakten mellan 6/8 och 8/8.
Hade tänkt att man kunde cykla vandringsleden mellan Kil och Skutberget och/eller på mtb spåret på Skutberget. Är även sugen på att hitta nya spår, kom gärna med förslag.

Mtb i Karlstad
Jag gör min första happy och säger att om jag inte varit så skrapig i halsen hade jag gärna hängt på.
Har samverkat med Tiki och JoMenSåAtt i en HappyRide i Kristinehamn och är sugen på era stigar i Karlstad. Men som sagt, om jag inte vore så.....

Curt

Senast redigerad av en moderator:
Mtb i Karlstad
Skit också, kom precis hem från en tur idag (6/8) på I2 området, det hade varit kul om man varit några stycken.

Som bruse skriver är MTB spåret på skutberget astråkigt. Det funkar om du blåser gärnet på det och är ute efter maxpuls på klockan, det är ju trots allt mer tekniskt och kul än en grusväg liksom...

Nu försvinner jag en vecka på motordriven cykelsemester men efter hemkomst är jag gärna på turer, men då kanske du är försvunnen?

Mtb i Karlstad
Jag kommer gärna över från Kristinehamn om det blir någon ride lite senare på dagen (slutar 17).
Kanske är några fler kristinehamnare som är sugna att hänga på?

Senast redigerad av en moderator:
Mtb i Karlstad
En Happy Ride på I2 i Karlstad låter ju kanon, synd bara att jag inte känner till stigarna där.
Man skulle ha med någon som kunde navigera oss runt på området.
Är Tiki eller JoMenSåAtt från Karlstad? Kan någon av dom I2 området?
Någon annan...

Mtb i Karlstad
Man skulle ju kunna ta och försöka åka lite efter Bruses karta som han har lagt upp på hans länkade tråd ovan. Men jag misstänker att det kan kännas lite ryckigt.
Jag åkte enduro inne på I2 för många år sedan, har för mig att skogen hade mycket fler spår än vad som visas på kartan. Man ska nog kunna ta sig bort till Bryngfjorden och köra downhill och sedan vidare genom skogen bort till vandringsspåret som slutar i Skutberget. Väl där så kanske man ska undvika Skutbergets MTB spår men frågan är om det går att cykla längs vänern in mot stan igen.
Jag borde reka en sådan där tur någon gång!

Mtb i Karlstad
Är det någon som är sugen på att ge sig ut så är det bara att ringa mig på 070-720 elva femtio.
I2 är bra, finns mycket stigar och jag hittar fortfarande nya repor där. Annars är en av mina favoriter lederna ovanför Stockfallet, stökiga men snabba sträckor, dock så är "dubbeldämp" ;) rätt skönt där om man ska dra på ordentligt.

Leden Skutberget - Kil är i väldigt dåligt skick och man får gå tidvis, inte så kul, men det finns riktigt fina perioder där.

Mtb i Karlstad
Vore ju inte så dumt om man kunde cykla lite ikväll.
Om Eknor vill med, när kan du vara i Karlstad? 19.00 kanske?
Samling vid "blå hallen" eller Karlstad racketcenter som det kanske heter nu.

Mtb i Karlstad
Oj såg detta lite sent. Det här låter trevligt. Jag får med andra ord sätta högsta fart hem från jobbet om jag ska hinna..... Hoppas benen bär efter en dunst med Brattforshedens stigar under gårdagen.

/Jonas

Mtb i Karlstad
Okej, då ses vi ikväll vid parkeringen till Blå hallen kl 19.00.
Jag har ingen aning om hur vi ska cykla men förhoppningsvis så följer någon med som kan visa oss runt lite i området. Annars får vi agera stigfinnare helt enkelt.

Om det är något bekymmer, ring mig på 0730 66 86 50
/Magnus

Mtb i Karlstad
Jisses, varför ser man saker så sent? Jag som just knäckte en öl... (Ja ja, man får göra det på måndagar också)

Men vad fan, jag kommer! :)

Mtb i Karlstad
Fan Elin, inte ens jag har hunnit knäcka en öl än. Ojoj, vad skulle Bruse säga om du sitter och smygdricker själv?

Jag kommer också...

Mtb i Karlstad
Tack för turen grabbar, den gör vi om! (Okej, nästa gång hänger jag med hela svängen)

Lite bilder från turen. (Ursäkta kvalitén, mobiler ni vet... ;)

Foto0001.jpg ht=144

Färdiga klara gå!

Foto0008.jpg ht=144

Eknor och MangeP slöar...

Foto0012.jpg ht=144

...precis som Tiki och JoMenSåAtt.

Foto0027.jpg ht=144

Den här trevlige mannen som jag faktiskt inte vet namnet på, tog också en paus.

Foto0029.jpg ht=144

Sist och minst, turens tröttaste och gladaste tjej... (Och just det, den enda...)

Mtb i Karlstad
Tack för en riktigt skön tur! Fint Elin att du lyckades få några bilder med din flåsimmiga mobil. Jag har också några kort på några svettiga figurer men det blev lite fattigt med bilder från da action. Farten i täten gjorde att min kapacitet räckte bara till att fota damm moln. Får se om det är värt att lägga upp när jag känner mig piggare. Annars tar vi lite bättre bilder en annan tur.

Sträckan blev totalt 2,2 mil med rätt teknisk körning så det kändes som en lagom avrundning vid mörkrets inbrott då kamelryggorna hade sinat.

Vi tar snart en repris.

/Jonas

Mtb i Karlstad
Nu känns det som om Happy Värmland är på G...
Kanske någon tur i helgen?
Hoppas vara kurerad från halsbesvär och i skick att cykla då :-D

Curt

Mtb i Karlstad
Ja visst börjar Happy Värmland röra på sig. En tur till helgen låter skoj. Själv har jag intresse av en lite längre tur då slavgörat i Ludvika stundar om två veckor. Brattforsheden är ett alternativ, där går att improvisera i all oändlighet. Finns det andra förslag?

/Jonas

Mtb i Karlstad
Jag hänger gärna på jag också om det blir nån mer gång. har haft mountainbike ett tag nu och gillar att åka men det e ganska slött att rulla runt i skogen solo.

Mtb i Karlstad
Du är mer än välkommen "Frittfall" att haka på. Vi har ambitionsnivån att köra varje onsdag kl 18.30 med samling vid blå hallen (racketcenter eller vad det heter?) Det kommer säkert upp en tråd här i början på veckan om en dust på stigarna kring K-d eller på andra närliggande platser.

Håll utkik!

/Jonas

Tillbaka
Topp