MTB i Sälen

skogstokig

Ny medlem
MTB i Sälen
Tjohej, dags för en tripp till Sälen.

Har cyklat en hel del på Östfjället, Hemfjället, Mellanfjället och Storfjället och gruset däromkring men:

Är det någon som har tips på hur det är på och runt:

Kalvarna?
Hundfjället?
Stornärfjället?
Flatfjället?

Någon som har testat att cykla från Granfjällsstöten via Korset över Stornärfjället ner till Närfjällsbyn eller Flatfjället (Myrflo)? Eller till och med över Lägerdalsfjället, syndalskläppen, Källfjället och östfjället? (Toppenfina turer på vintern)

MTB i Sälen
Är det verkligen ingen som kört på dessa platserna. Själv har jag snurat i baken där på någon tävling på den tiden jag inte höll på med freeride. Då var det vid skidanläggningen.

MTB i Sälen
Gick en Svenska-cupen i Tandådalen upp över Kalven -96 eller nått, var inte så rolig banan bara upp och ner för fjället om jag minns rätt, blev varvad :-) av Anders Wickholm och Johan Malmsten, kändes bra trist och ge sig ut på ett varv till.

MTB i Sälen
mankis skrev:
-------------------------------------------------------
> Gick en Svenska-cupen i Tandådalen upp över Kalven
> -96 eller nått, var inte så rolig banan bara upp
> och ner för fjället om jag minns rätt, blev varvad
> :-) av Anders Wickholm och Johan Malmsten, kändes
> bra trist och ge sig ut på ett varv till.
>
> Live to ride.

Om jag inte helt missminner mig så gick dessutom banan ner i samma bana som de kördes en cup tävling i DH dagen efter eller om de var före...

XC-svettosar i lycra dönade ner i samma tempo som dom hårda icke lycra bärande DH cyklister...

Vet att de var många som tyckte de kändes lite vanskligt...

MTB i Sälen
Precis den tävlingen jag syftade till, hade glömt året. Det var kul att först cykla upp för den jäkla backen, dra igenom ett antal lerhål och sen ner för downhill backen igen en liten snur genom stugbyn och sen upp igen. Första rundan nerför gick väl bra men mot slutet gjorde man inga större trick i downhillbanan

Tillbaka
Topp