MTB i Sandviken (Högbo)

PeterA

Aktiv medlem
MTB i Sandviken (Högbo)
Ska "hem" till Sandviken om lite drygt en vecka och funderar på att släpa med cykeln. HAr sett att det finns en MTB slinga i Högbo. Någon som vet om den är något att ha och hur läng den är?
Finns det några bra XC alternativ i närheten? (Gästrikeleden etc)
/Peter

MTB i Sandviken (Högbo)
Körde den för cirkus en månad sen. Den börjar vid spårcentralen, och ska vara skyltad.
Den ska vara ca 1 mil, och den är klart kul, dock mycket backar, lååååånga.
Ska även vara väldigt blöt efter regn.

MTB i Sandviken (Högbo)
Finns några fina stigar från Järbo (Gästrikeleden) som går över Mårtens Klack med mera. Skall vara fin åkning!

Vi kanske skulle ta och ragga ihop folk till en gruppkörning?

Jag är med om tiden är lämplig.

MTB i Sandviken (Högbo)
2-barnspappan skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns några fina stigar från Järbo (Gästrikeleden)
> som går över Mårtens Klack med mera. Skall vara
> fin åkning!
>
> Vi kanske skulle ta och ragga ihop folk till en
> gruppkörning?
>
> Jag är med om tiden är lämplig.

Jag och en polare skulle nog kunna hänga med. Beror lite på när bara, är utan hoj för tillfället.

MTB i Sandviken (Högbo)
Jag är i Sandviken from 7/8 och en vecka framåt. Tänkte definitivt prova spåret i Högbo, men hänger gärna med på andra turer oxså.
/Peter

MTB i Sandviken (Högbo)
men vad är det jag hör! gruppkörning! :)
jag är gärna på om tiden passar!

( du har ju också järbo att cykla på. en liten bit längre bort men den banan är annars skoj tycker ja. )

// frambromsfenomenet

MTB i Sandviken (Högbo)
Hej.

glennsa: Var i Järbo går mtb-spår?

Bor i Sandviken själv (nyinflyttad) och kör enbart i Högbo samt grus-slingor så alla tips är välkomna.

Ha det!

MTB i Sandviken (Högbo)
mtb_larsa: jag är inte helt hundra. har bara varigt där 3,4 gånger när det vart tävling där.. :)
men jag vet att när man kommer in i järbo (från sanviken sett) så tar man vänster ner mot "skogen" jag tror det är nån frilufs annlägning där. det är i början så man ska inte in i järbo så långt. det är ju inte så stort så om man så jag tror inte de tar så långt tid att hitta..

hoppas det har varigt till någon hjälp. trots flummigt svar.. :) kanske finns de nån som är bätre på att förklara en mig?
hade!

//glennsa

MTB i Sandviken (Högbo)
Tänkte åka till Högbo och reka området i några timmar. MTB leden och diverse andra stigar. Sticker iväg själv.Brukar det bli några happyturer i området?
Någon som är sugen på en sväng på Gästrikeleden senare i veckan och som dessutom kan guida?
/Peter

MTB i Sandviken (Högbo)
Har precis börjat jobba igen efter en tre veckor lång semester, men blir det en tur till helgen eller nån gång efter 18 så kan nog jag följa med.
Jag är inte så värst van med skogarna runt högbo, så som guide duger jag inte!

MTB i Sandviken (Högbo)
Tillbaka efter en kortare tur i Högbo.
Började med att köra MTB slingan. Sammanfattningsvis kan man säga att det var en tekniskt mycket lätt bana som nog bäst lämpar sig för konditionsträning. Början var rätt så flack, men sista delan var rejält kuperad med två backar som var lite tuffare. Slingan har en del grusvägskörning och påminner lite om en långloppstävling i miniatyr. Ett verkligt plus var att hela slingan var torr troits de senaste dagarnas (veckornas?) regnande.

Efter denna slinga så stannade jag till vid motionscentralen letade lämliga stigar. Hittade två som verkade intressanta. Valde Fäboleden ((28km vandringsled). De första 3 kilometerna var ok, men sedan blev leden så övervuxen att det inte gick att ta sig fram längre :-(
Jag inser att jag behöver en happy guide...

Jonte: Jag tar görna en tur till helgen om vägret är hyfsat. 3-4 timmar singletrack skulle sitta fint. Har du något bra turförslag inom ca 30 minuters bilväg från S-viken?

/Peter

MTB i Sandviken (Högbo)
Till helgen kanske vi kan skramla ihop ett gäng och köra en happyride i högbo.
Vad sägs om Lördag FM? 11.00?
Glennsa, Vilde ville, Konstnablius, 2barnspappan, Bensu, PPTG, Deimos och alla andra Happyriders of Gävle!
Nu måste vi skramla ihop ett skapligt gäng! Hoppas att alla kan!

Annars så kan jag följa med ut till spenaten vilken kväll(efter 17) som hellst(förutom Tors), det är bara till att säga till NÄR! Och vart.

PeterA: Skidstavallen är en av mina favoriter! Annars är hemlingby oxå bra. Båda ställena ligger i Gävle och det tar nog inte mer än 30min med bil. Skriv här på happy om du skall iväg så kanske jag och/eller någon annan kan följa med. Det skulle vara väldigt kul.

MTB i Sandviken (Högbo)
PeterA (fd pah66) skrev:
-------------------------------------------------------
> fint. Har du något bra turförslag inom ca 30
> minuters bilväg från S-viken?

Jag skulle ta bilen till Rönnåsen (i närheten av Ockelbo) och hoja på stigarna där. Har iofs inte hojat själv men väl vandrat och det är kuperade fina stigar. Missade tyvärr senaste happy-turen som gick där. Kanske kan du få lite guidning av någon som var med då?

MTB i Sandviken (Högbo)
Visst F-n!
Det hade jag inte en tanke på.
Måste vara för att jag inte är med där i år, väntar på FMT istället.
Då kanske det inte blir så stort gäng heller. ELLER??!

Tillbaka
Topp