Mtb i Trollhättan

mickethn

Medlem
Mtb i Trollhättan
hej

Nygammal på cykel, finns det några i detta forum från trollhättan?!

Och i så fall har ni några bra tips var man kan köra? (ja man behöver ju int va från thn för att få svara)

// Micke

Mtb i Trollhättan
Sedan finns det MTB spår vid skidstugan.
Cykelförbud i och för sig men vid Öresjö finns det lättrullade spår.
Där brukar vi vara i alla fall och slåss med hästarna (häst förbud också).
Vi har hela Hunneberg, mycket grusväg och en hel del stig.

Tittar man lite söderut finns Bredfjället vid Backamo/Ljungskile.

Vi är ett gäng som skall försöka köra varje onsdag. Har inte bestämt tid och plats ännu men där får du gärna hänga på.

/Loffe

Mtb i Trollhättan
Tjena Mickethn

Rena mtbspår finns på slätthult och vid skidstugan i strömslund. riktigt fin ganska tekninsk åkning.
De kan vara lite svåra att hitta rätt på första gången men det är löparspår runtom så man kör inte vilse.

sen finns det massor av varierad körning fast av mer typen grusväge/stig. Halle/Hunneberg har mycket fina vägar både stig och grusväg... sen finns det mer avancerad åkning med fast då kan det vara bra med karta. Sen är det fint att åka upp och ner för bergen för att träna lite backkörning.

Vill man köra längreturer finn flera rundor som är fina mycket grusvägar och stigar.

vi brukar köra en del ett gäng har i Trollhättan så det är bara att höra av sig om du är intresserad.
det är nog lättare att åka med på några rundor istället för att få dem förklarade...

Mtb i Trollhättan
Och vill ni sugna på att komma upp till Kroppefjäll (knappt 6mil norr om Trollhättan) där det finns massor med fin åkning så är det bara att höra av sig till mig för en visning !

Mvh
Markus

Mtb i Trollhättan
har varit där och kör karolinertrampet men jag kan absolut tänka mig att koppa upp på en träningskväll... kör ni några uttalade tider?

Mtb i Trollhättan
Hejhej!

Ny på mtb men hänger gärna me på turer här i thn när min hojj kommer (nästa vecka förhoppningsvis)

Loffe du kan väl uppdatera med info när ni bestämt tider osv för onsdags körningen, hänger gärna på lite regelbunden åkning :)

Senast redigerad av en moderator:
Mtb i Trollhättan
perfekt skidstugan strömslund, det spåret har jag sett (bor precis intill)

Onsdagskörning hade vart kul att hänga med på!

Hör gärna av er med tid och plats.

// Micke

Mtb i Trollhättan
Än så länge har vi inga fasta tider då vi kör uppe på Kroppefjäll, det brukar vi ha några veckor före Karlinertrampet så att man kan ta chansen och testa på banan som tyvärr inte är utmärkt med fasta skylatar ännu.

Jag är väldigt flexibel så om det är någon eller några som har planer på att komma upp så hänger jag gärna med. Jag får väl dra ihop en Happyride lite längre fram !

//Markus

Mtb i Trollhättan
Jag kan lägga ut det här på Happy med tid och plats när det börjar bli dags.
Skulle tro att det blir om två veckor vi kör igång. Vi är några som är upptagna nästa vecka.

Markus du får också gärna lägga ut när det är dags för Kroppefjäll.
Det skulle vara roligt att köra lite där uppe.

Är det några av er Trollhättebor som tänkt köra Billinge racet?

//Loffe

Mtb i Trollhättan
Vi är ett gäng som kör butlers trihatlon rundan på fredagar kl 1530 med start från älvhögsborg.

det är asfalt och grusväg men ganska kuperat så det är bra träning. i fredags var vi åtta st så då är det bara att hänga på. lämna gärna era mejladresser till mig så kan jag skicka ut info närmare.

min mejl är simon.s.andersson@volvo.com

ska väl säga att det inte är hugget i sten att vi kör just där men den rundan utan det kan bli racerrundor om det är bra väder.

Tillbaka
Topp