MTB i Tuve (Hisingeparken)

Virusko

Medlem
Hej!

Hörde mig för på de två turerna jag varit med på denna veckan och det är tydligen ett par stycken som är ute på stigarna runt tuve och hisingsparken.
För min del skulle det passa kanonbra, eftersom jag bor ett par hundra meter bort men haft för dålig fantasi för att sätta ihop någon bra slinga där.

Finns det någon som har lyckats dra en bra slinga som vill dela med sig?

Vi är några stycken som kör i hisingsparken och närområdet, utgår oftast från bjurslättstorg / slättadamm.

Jag kan skramla ihop en gpx fil med de rundorna jag har sparat om du vill.

Jag brukar cykla där med. Det finns en hel del fina stigar. Har dock inte massa flashiga saker så jag kan logga vart jag har tagit vägen. ;)

xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag brukar cykla där med. Det finns en hel del
> fina stigar. Har dock inte massa flashiga saker
> så jag kan logga vart jag har tagit vägen. ;)

Kul! Hojta om du vill ha sällskap!

Var ute igårkväll och hittade en slinga mellan hisingsparken, volvo tuve, vattentornet och ner mot tuve-tången och tillbaka. Blev ca 15km i varierande terräng. En del stenig klättring, och mycket rötter.
Jag hoppas att det torkar upp lite snart, för regnet igårkväll gjorde det betydligt mer svårframkomligt när jag körde samma slinga igen. Halt var ordet.

Jag ska garanterat hojta. Det börjar bli enformigt att cykla ensam. Var ute nån timma idag, men det blev inte så långt. Det var lerigt och tungtrampat på en hel del stigar. Och halt. Det får gärna torka upp.

Jag är gärna på att cykla i hisingeparken. Har bara vart runt och kikat några gånger så ja vet inte någon bra slinga sådär. Men finns intresset så hänger jag på när som helst.

Jag tror att det kommer dyka upp lite turer kring hisingsparken i höst.
Vi är några stycken som kör där ibland, brukar starta vid slättadam
och köra rundor på allt från 1 till 3 timmar.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp