MTB i Västra Frölunda

• Trådstartare Trådstartare Åsa H
  • Start datum Start datum
Å

Åsa H

Guest
MTB i Västra Frölunda
Hejsan!
Jag är nyinflyttad i Göteborg. Cyklar MTB på motionsnivå. Är nu ute efter någon/några att träna med som även kan visa mig var det är finns möjligheter att träna i närheten av där jag bor. Skulle vara skoj om man kom i kontakt med personer som bor i närheten (Lilla Grevegårdsvägen, Västra Frölunda). Om det är någon som bor i närheten som cyklar MTB skulle det vara skoj om denna person tog kontakt med mig så jag får lite sällskap! Maila mig gärna: karin_asa1980@hotmail.com

/Vilse i Göteborg

MTB i Västra Frölunda
Du kommer att bli väl omhändetagen på en happytur. De kommer snart 10 inlägg att du är helt välkommen och kommer bli respekterad i flocken. Jag kommer snart med på en tur jag med då bara läkaren tittat på mitt ben..

Edit:
Det närmsta där jag trampar är i Änggårdsbergen. Det tar nog dig ca 20 min att cykla dit. Sen är det inte så långt till Sisjön/Sandsjöbacka. Detta är de riktigt fina områderna. Sen som nämdes tidigare är alltid Delsjön och där omkring riktigt fint.

Edit 2: Bild
anggarden_sisjon.jpg

Senast redigerad av en moderator:
MTB i Västra Frölunda
Börja gärna med kika efter [Happy Easy Ride] till att börja med. Det kan vara ganska högt tempo på en del Happy rides. Visserligen väntas alla in, men det kan bli rätt andfått ändå. Det bästa rådet är i alla fall att prova på.

Det finns lite små områden i Nya Varvet och Billingen också, men Änggårdsbergen och Sisjön är väldigt trevliga.

MTB i Västra Frölunda
Massor med Happy Rides finns det i Göteborgsområdet, i både Delsjön, Vättlefjäll, Änggårdsbergen och Sisjön/Sandsjöbacka. Bara att hänga med. :-) En del är kortare och en del längre, oftast står det alltid i turbeskrivningarna hur långt det kan bli - allt från 2 till 7-9 timmar.

Jag brukar dra i Delsjöturerna varje tisdag/torsdag kl. 18.00 från korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, samlingsplats utanför inredningsaffären "Franssons". Året om, i sol, regn, snö och mörker. :-)

/Leo

MTB i Västra Frölunda
Välkommen till Happy =)
Jag funderar på en stigfinnartur nästa vecka i Änggården om vädret blir o-regn och det hunnit torka upp lite. Häng gärna med då. Det blir blandat fina stigar, stök och nytt. En del bottennapp blir det nog, men förhoppningsvis något nytt skoj också. Det finns bl.a en riktigt juste nedfart som behöver bli en stig och är vi några st så kan vi påbörja arbetet med att skapa en ny stig. (Om vi hittar dit en gång till vill säga...)
Tempot blir medel nästan hela tiden men lite högre tempo i nedförsbackarna och väldigt lågt tempo ifall vi måste klättra och bära hojarna...
Blir det en stigfinnartur så lägger jag upp den på Happy i god tid innan.

mvh
Okynnes-cyklisten plumse

MTB i Västra Frölunda
Jaha får la stämma in i kören då.. Välkommen! Och som sagt, häng med på en happytur och känn på tempo och folket :) tror inte du kommer bli besviken..

Plumse: Turen i änggårdsbergen lät intressan, nyfiken på den där nerfarten :)

MTB i Västra Frölunda
Yep, välkommen. =) Vet mycket väl var du bor, det är mindre än en km härifrån..

Änggårdsbergen är närmast och enklast för dig, tyvärr inga längre stigar men man kan lätt kombinera dom för att få lite längre åkturer. En fördel med området är att man kan alltid dra sig ur när man känner att man inte orkar/hinner mer.

Som Lågflyga skrev, om du inte känner dig direkt jättesnabb så se upp för tempot. Vi två har väl bestämt oss för att se till att det ska bli fler happy "easy" rides i t.ex. Änggårdsbergen, dvs lite lugnare tempo, men får se hur det blir med det.. har själv svårt att hinna ta initiativ och boka upp såna turer. Ger mig själv ut lite mer spontant när jag har tid, kör främst i just Änggårdsbergen.

Sisjön och därmed t.ex. Torrekullaleden ligger rimligt nära också, Delsjön ligger lite värre till med en del transportsträckor, men om du inte har något emot det så kan det ju fungera också..

MTB i Västra Frölunda
Hej igen!
Hur vet man när träningar sker med Happyriders, och hur vet man var man skall samlas? Finns det någon kontaktlista man kan ingå i, eller hur gör man för att få information om detta? Låter riktigt spännande o skoj att få några att träna med, vill bara förvarna att jag tyvärr ännu är en feg motionär...*ler*

/Dalkullan

MTB i Västra Frölunda
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag funderar på en stigfinnartur nästa vecka i
> Änggården om vädret blir o-regn och det hunnit
> torka upp lite.

Räkna med mig på dendär stigfinnarturen ! Har cyklat i Änggårdsbergen sen -97 men har bara utforskat hälften. Men varför måste det torka upp ? Det är ju geggan som är det roliga!

MTB i Västra Frölunda
Tänkte mest på att vi kanske måste promenera lite för att "den där fina stigen" i verkligheten var gör-kass och att det i så fall är trevligare om det är torrt, men det går såklart bra att ha skoj även om det är blött =)

MTB i Västra Frölunda
Hej hej, en tredje gång!
Tack för alla tips och all hjälp. Nu har jag även registrerat mig på denna sida. Låter som om en sån där "happy easy ride" blir alldeles lagom för mig. Ser fram emot att träffa lite nya träningskompisar!!
Ha det så bra!!

/Dalkullan

MTB i Västra Frölunda
Sen är det ju så bra med Happy att om man tycker att det är dags för en Happy Easy Ride så är det bara att utlysa en, man får sällan cykla ensam. :)

MTB i Västra Frölunda
Dalkullan.....Va inte blyg för att hänga på en vanlig Happyride, vanligtvis på Tisdag o torsdag
Det är inte så farligt tempo, som alla säger.

Bara o hänga på

Välkommen till Göteborg

MTB i Västra Frölunda
fassberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Precis du kan alltid ligga i den bakre klungan med
> Klash å spana in hans vurpor ;)

*asg*

akta dig för fassbergs papprazzi fasoner bara...

Tillbaka
Topp