MTB- kamrater i Boråstrakten

Qvist

Ny medlem
Hey .

Jag har ett stort problem . Jag har bra cykel (Cube Ltd CC) med bra koponenter och allt men jag cyklar ju aldrig ! Jag har kommit fram till att det beror på att jag inte har någon att cykla med .

Jag är en nybörjare inom riktig MTB men har ju cyklat sen jag var liten . Jag är 14 år och bor på Brämhult i Borås . Söker andra nybörjare / pro:s som vill ha lite sällskap . Ålder spelar ingen roll för mig men det vore kul med någon som vill dela med sig av sina kunskaper : - )

// Oskar .

Hej Oskar!

Välkommen upp till oss på Ymer! Jättenära hem till dig ju!
http://www.ymercykel.nu/ hittar du info om tider m.m

Vi är cyklister i alla åldrar och inom alla kategorier, nybörjare, elit och allt där emellan.

Kom gärna upp till Ymergården på årsmöte/medlemsmöte i morgon kl.18!

/Sebastian

Hej !

Jag tror inte jag kan komma imorgon men gärna någon annan gång . Jag är i behov av en ny hjälm då min förra blev stulen och så behöver jag serva cykeln då bromsarna låter . Vet du vad det kan vara förrästen ? Det ´är ett par hydraliska skivbromsar av XT-klassen (tror jag) .
Vad tror du om cykeln annars då ? En Cube LTD CC med XT-komponenter .

Oskar: Den hojen är grym! Låter bromsarna hela tiden, eller bara när du bromsar?
Det var väl Cykel Center som sålde Cube, men dom har ju konkat, så kolla med Henrikssons vad dom tar för en service.

Cerro: Kolla in länken i mitt första inlägg. Där står tider när vi är ute och rullar.
Längre turer kör vi ibland på helgerna. Kontakta Anki eller Nilebiker här på forumet, dom brukar ha koll på långturerna.

/Sebbe

SebbeK -> Ja,det är en bra cykel men jag köpte den i Alingsås så det är lite jobbigt att åka dit och serva den . Pappa sa att han kan åka dit nästa vecka med den :) Bromsarna låter nästan hela tiden . Det är väldigt irreterande ...

Cerro : Ja, det låter kul :) Är du nybörjare eller "elit" ? :P

Ha det bäst !

// Oskar .

Jag hänger med i vår nån gång. Får bara hoppas min cykel håller. ;)
Har iofs. ingen större koll på vart man kan cykla då jag är relativt nyinflyttad. Hade iaf. tänkt ta en sväng på knalleleden nån gång.

SebbeK -> Jag har gratis-service i Alingsås så det blir där . Det är ju en ganska bra MTB-butik där också , fast de kan nog inte mäta sig med Henrikssons ...

Cerro -> Okey , såg det sen :P Kollade in din hemsida :) Fin du :)

fruitcake -> Du kan väl hänga på någon dag kanske :) Jag behöver allt sällskap jag kan få . Det svåra blir att hitta en lucka bara , jag tränar typ varenda dag också ... :/

Ha det !

/ / Oskar .

Tillbaka
Topp