MTB kläder till barn

roding

Aktiv medlem
MTB kläder till barn
Hej!

Har fått ett angenämt problem. Sonen har fått en ny cykel, första riktigt MTB:n och är helt såld, jobbigt...
Så för att smida medans järnet är varmt så är jag sugen på att ge han ett snyggt kitt med kläder och skor som han kan ha i skogen när han cyklar med pappa.
Dom enda vettiga skorna som jag har hittat utan SPD är five ten så dom får det nog bli men för resten dvs shorts, tröjor och liknande, vart hittar man bra, snygga sådana bäst?

Edit: Han är snart 7år och har runt 122-128 i storlek.

Senast ändrad:
MTB kläder till barn
roding sa:
Decathlon hade jag missat, tackar! Hottade lite fina grejer på Rose bikes också. Något mer som jag missat?

Lägger till en sak, när min son fick Camelbak så fick vi mycket bättre flyt i cycklingen. Han behöver inte stanna hela tiden för att dricka, utan orkar dra påm en goda 15km utan stopp.

Glasögon. Köp vanliga skyddsglasögon på CH/BT eller likanande. Min son är expert på att tappa bort dem och kvadda sina

MTB kläder till barn
Www.sportshopen.com har myvket cykelkläder till barn o vuxna.
Tyvärr har de inte så mycket till barn på hemsidan men har du nära till en butik så kan ett besök vara värt en koll.

MTB kläder till barn
Jag har köpt shorts mm från bike24 av märket vaude. Barnen vägra konsekvent köra i cykelkläder...tom benskydden ligger oanvända. Adidas, H&M mm helst mjukisbrallor, hoddies etc verkar dunka bäst suck!!

MTB kläder till barn
Jag har beställt XS/S från Wish till min 9-åriga son.
Han har normalt 146 i "svenska" kläder. Passar bra och det finns snygga varianter till bra pris.
Senast 250kr för långa vadderade byxor och långärmad tröja.

MTB kläder till barn
Bike24 hade ju mycket grejer, tackar! Tänker att han ska få ett par skor, en tröja och ett par shorts i första läget.
Han har bestämt sig för att provträna med CK Master också så får man man passa på att hjälpa till på traven!

Tillbaka
Topp