mtb köp

• Trådstartare Trådstartare Richard
  • Start datum Start datum
R

Richard

Guest
mtb köp
Är sugen på en riktigt bra helfjädrad xc cykel,
som jag ska använda på längre distanser. tex långlopp
Men är väldigt splittrad vad gäller märke.
Har funderingar på scott genius mc 10 ca 45000:-
Är den intressant eller finns det bättre alternativ?

Då jag kan tänka mig något i denna prisklass
vore jag väldigt tacksam för hjälp

mtb köp
Titta på Specialized Epic, Giant Anthem, Trek Fuel m.fl men det som känns bäst för dej ska du ju välja så klart!gå inte bara efter specen det ska kännas bra, Flesta modeller har ju liknande specar med Komponenter.

//Peter

mtb köp
I den prisklassen är allt bra. Ren smaksak vilket du väljer. Till det du beskriver skulle jag rekommendera Specialized Epic. Om du gillar den beror mest på om du gillar Brain-dämparen.

mtb köp
Specialized Epic, Giant Anthem, Trek Fuel, scotten du nämner, cannondale scale osv. för de pengarna får du fin hojj nästan oavsett vilket märke du väljer :D alla har sina fördelar o nackdelar :D

mtb köp
Provcykla flera gånger och köp den du gillar. Jag är personligt mycket förtjust i scott pga den kvicka ramen och sköna känslan i scottcyklarna. Sen sak man ju tycka att hojjen är snygg också...mycket viktigt.

Lycka till

mtb köp
I den prisklassen kan man göra mycket roligt, tex köpa en ram och speca själv. Fördelar; du får den precis som du vill samt får en god kännedom hur en cykel hänger ihop (om du inte redan har det vill säga). Det är inte så komplicerat. Givetvis kan man låta någon bygga ihop den åt sig.
Det finns många fina ramar att välja på, Daner har en del kul att välja på: http://www.northamericanflyers.com/

Tillbaka
Topp