Mtb kring Arvidsjaur, Arjeplog, Vouggatjolme, mfl?
Hejsan. Jag skulle behöva lite hjälp med att inventera möjligheterna för bra cykling längs silvervägen med omnejd. Själv bor jag i Skellefteå och har förstått att det finns rätt schysst cykling på norska sidan i närheten av Bodö men jag skulle vilja hitta några cykelspots däremellan också. När jag skriver bra cykling menar jag i huvudsak stigar, singeltracks. Varken inslag av mindre vägar eller teknisk cykling är något hinder men det är stigarna jag är mest intresserad av. Skulle det finnas något freerideaktigt så skulle det inte heller skada. Finns det någon på forumet som har cyklat i dessa trakter eller vet vart an kan vända sig om man vill ha information?
Jag har på kartan kollat in någon vandringsled i närheten av Vittjokk men jag vet inte hur den skulle funka i praktiken
Vid Arjeplog borde det ju finnas fiske stigar runt Hornavan, kan de gå att cykla på.
Sen har jag en kompis som cyklat vid Vouggatjolme men han pajade växelörat efter 30 min så han kan inte göra någon utförligare beskrivning av cykelmöjligheterna därikring. Det lilla han hann se så dock bra ut.
Hoppas det finns någon som kan bidra med lite utförligre information.
Tacksam för alla svar / Stefan
Jag har på kartan kollat in någon vandringsled i närheten av Vittjokk men jag vet inte hur den skulle funka i praktiken
Vid Arjeplog borde det ju finnas fiske stigar runt Hornavan, kan de gå att cykla på.
Sen har jag en kompis som cyklat vid Vouggatjolme men han pajade växelörat efter 30 min så han kan inte göra någon utförligare beskrivning av cykelmöjligheterna därikring. Det lilla han hann se så dock bra ut.
Hoppas det finns någon som kan bidra med lite utförligre information.
Tacksam för alla svar / Stefan