Mtb kring Bollnäs?!

El Maco

Aktiv medlem
Mtb kring Bollnäs?!
Semester i Bollnäs vart det. Tjejen ska tydligen spela golf. Jag vill cykla. Jag hittar inte i Bollnäs skogar, stort problem.

Finns det nåt trailaktigt i/i närheten Bollnäs? Det blir JBP idag men vill ha alternativ till liftåka kommande dagar.

Mtb kring Bollnäs?!
roskai sa:
Ingen aning, men åtminstone de på Ren beskrivs ju som "alla banor går på stig/körväg och är både tekniskt och fysiskt krävande". De längre lederna från Bolle går nog också bitvis på stig, men jag har bara åkt längdskidor där.

Mtb kring Bollnäs?!
Hälsingeleden är bitvis fin, men eftersom den knappt verkar brukas så får man leta upp höglänta bitar om de inte ska vara igenvuxna. Kika på kartan och jämför med satellitbild så ska du nog kunna hitta nåt:-)

Mtb kring Bollnäs?!
Vid Bolleberget finns fina stigar.
Där finns också en MTB skyltad led som är i princip bara stig. Den är 1,5 mil om jag inte minns fel och innehåller en del roliga backar dessutom.
Den utgår från Bollegården men man når förstås området lika bra från andra håll.

Mtb kring Bollnäs?!
Randigeralf sa:
Vid Bolleberget finns fina stigar.
Där finns också en MTB skyltad led som är i princip bara stig. Den är 1,5 mil om jag inte minns fel och innehåller en del roliga backar dessutom.
Den utgår från Bollegården men man når förstås området lika bra från andra håll.
Låter bra!

Tillbaka
Topp