MTB Mallorca, någon som kört?

durietz

Medlem
På den bi-årliga Mallisresan som går av stapeln 3-10 jan tänkte jag för första gången komma loss och köra lite MTB en dag. Har hittat en firma (http://www.tramuntanatours.com/mtb_soll_tech.html) som hyr ut hyfsat nya Remedy's och verkar kunna guide trevliga spår. Brukar alltid antas att all cykling på Mallis gäller landsväg, likaså om man försöker söka här på forumet, vilket är sjukt för det första för att vi är på Happy "M" "T" "B", och för det andra för att Mallis landskap borde erbjuda sjukt bra åkning.

Men till frågan. Är det någon som har några erfarenheter om detta som de kan dela med sig av?

Tack. Det här med Google kan tydligen vara svårt ibland, särskilt när man jobbar med data. Har dessutom någon svag deja vu att jag ställt den här frågan här förut men det kan jag inte heller hitta.

Jag fick till en dags guidning i våras när jag var på Mallis. Det var bra och rekommenderas. Körde med www.chainguidemallorca.com och deras "enduro tour" i Bunyola som var riktigt fin och bitvis ganska teknisk. Chainguide håller till i Alcudia men kör över större delen av ön. De hyr ut (åtminstone 2015) Alutech-hojar som var helt ok och i toppskick.

Just Bunyola-turen var på 1000 höjdmeter med klättingarna mestadels på bredare "fire roads". Då turen marknadsförs som deras svåraste och benämndes "rock´n roll tour" misstänker jag att de har en del lättare stigar i repertoaren. Så var noga med att specificera dina önskemål.

En av guiderna är värd ett besök i sig, Kai. En tysk småsliskig kedjerökande bergsget med racermeriter på en 170mm hoj. Obestämbar ålder. Otroligt fascinerande man.

Tack! Ser nice ut! Synd att alla kör så obskyra märken, hade varit kul att testa lite hojar som är köp-kandidater. Tramuntanatours har Trek Remedy vilket känns lite roligare om än lite lite slag om man ska på extrem-rundorna.

Tillbaka
Topp