MTB-Marathon SM

MTB-Marathon SM
Dagens nyhet: Jag kommer att rapportera LIVE från tävlingen!
Då jag inte är riktigt frisk ännu så kommer jag att åka runt med langningspersonalen till Team Kalas istället. Ni kan vänta er massor med rapporter från start till mål och allt sker direkt från min telefon till bloggen/hemsidan. Så kan ni inte vara på plats är det bara att uppdatera min blogg:
http://mobilcrosscar.blogspot.com/

För er som är på plats så kommer jag även att fota i massor med en Nikon D90 som jag lånat av Foto A Bild. Alla dessa bilder kommer också upp på bloggen, och självklart ett axplock här på Happy.

Varsegod Happy!

MTB-Marathon SM
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Dagens fråga. varför heter det maraton om inte
> destansen är en maraton?

För att det är coolare än att kalla det Långlopp?

MTB-Marathon SM
Öijer skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dagens fråga. varför heter det maraton om
> inte
> > destansen är en maraton?
>
>
> För att det är coolare än att kalla det
> Långlopp?

Men då måste ni ju vara konsekventa och kalla det maratoncupen!!..;)

MTB-Marathon SM
Skyll inte på mig!
Kanske är det för att det är SM bara. Och nationella mästerskap brukar ge internationella rankingpoäng. Så för att de på UCI ska fatta att vi kör SM i just Långlopp kallar vi det Marathon. Bara en tanke som slog mig.. För internationellt kallas ju långlopp Marathon. Konstigt nog.

MTB-Marathon SM
Resultat:

1 Mattias Wengelin
2 Calle Friberg
3 Jesper Dahlström
4 Mikael Salomonsson
5 Lars Bleckur
6 Fredrik Edin
7 Magnus Palmberg
8 Henrik Öijer
9 Magnus Darvell
10 Alexander Wetterhall

Det blev ingen Mobilbloggning från min sida idag, min telefon vägrade få kontakt med Blogger. Tyvärr. Men jag har massor med bilder som snart kommer upp på bloggen. Så snart jag fått ned alla på datorn. I morgon är det XC-cup avslutning här i Falun och jag hoppas på att telefonen mår bättre då och jag kan hålla er läsare uppdaterade.

Jag kan till slut säga att det gick i ett rasande tempo idag och det var länge en stor klunga om 15 åkare som höll farten uppe i täten. Det var med ca 4 mil kvar som gruppen splittrades. Wengelin och Friberg kom då loss och höll in till mål. Darvell var loss ett tag och försökte ta in på dem men lyckades inte. Dahlström, Salomonsson och Bleckur gjorde upp om tredje, fjärde och femte plats. Sedan kom Palmberg lite före Öijer och Darvell. Darvell lät Öijer spöa honom för en gång skull. De båda började cykla samtidigt och har tävlat mot varandra länge. Så det var en fin gest av Darvell på Öijers sista tävling.

Senast redigerad av en moderator:
MTB-Marathon SM
_DSC0057web.jpg ht=602

Massor med bilder (242st) från tävlingen finns nu på min blogg. Direktlänk: http://mobilcrosscar.blogspot.com/2009/09/bilder-llsm.html

MTB-Marathon SM
peter_skraddarbacken skrev:
> Brorsan, Tompaa. De finns på faluck.com.
>
> Tur jag kom före dej i mål på ärligt sätt
> bara... Så jag inte behövde glidtackla dej över
> ngn bro eller ta till andra desperata medel :-)

Hmm... Jag mörkar bara formen tills vi blir H30 nästa år!

MTB-Marathon SM
Schyssta foton Crosscar, synd bara att jag var för långsam för att fastna :(

Snabbt lopp, inte världens roligaste bana kanske, men en del fina stigar hanns med mellan de långa grusvägspartierna. Synd att det inte var så många till start, hade nog kunnat bli lite mindre solo-körning om vi hade varit flera. Lite bättre markeringar hade inte heller skadat, har hört om flera felåkningar. Att köra Törnbergs väg åt fel håll var intressant, det var riktigt slitsamt. Riktigt jobbig målbacke, slår strupen på Billingen.

MTB-Marathon SM
Dolk skrev:
> Bajskorv, jag cyklade fel strax innan målgång.

Trist, kom du in rätt igen så du kunde fullfölja?

Tillbaka
Topp