MTB och Multisport-satsning i Trollhättan

BRsimon

Ny medlem
Nu satsar Tsok i trollhättan starkt på Mtb och multisport. även triathlon ev.
klubben är ansluten till cykelförbundet och har planer på kvällstävlingar vid stugan.
Multisporten växer och stan kryllar av utövare nu är det dags att köra gemensamt så att Trollhättan blir känt för sina duktiga utövare!
Kom och lyssna och säg din åsikt!

se inbjudan i länken

http://www.tsok.se/filarkiv/mult/m20081119.pdf

Tja!
Det verkar vara en hel del som håller på med lite av allt möjligt här i Trollhättan.
Tänk va kul om vi skulle vara samlade under samma klubbnamn och sätta Trollhättan på kartan på riktigt.
Kryp ur era iden och slut upp.
Jag skall till TSOK och lyssna,en sak till.Tänk på så många nya träningskompisar man kan få.

om ni tror ni kommer skicka gärna en anmälan så vi har köpt tillräckligt med fika....
multisport@tsok.se

hoppas vi ses!

Morten har bjudit in till "öresjörundan" i morgon kl 10,00 samling på albertsvägen 39.
Det blir en tur på ca 1,40h.
Välkommna!

BRsimon skrev:
-------------------------------------------------------
> Morten har bjudit in till "öresjörundan" i
> morgon kl 10,00 samling på albertsvägen 39.
> Det blir en tur på ca 1,40h.
> Välkommna!

Vi dyker upp två st

De va en tuff tur - men kul. Har inte åkt runt sjön så fort sen Butlers 2006. Stum redan i Utby. Tur att det kom grusväg och några långa motlut så man fick återhämta sig :)

Senast redigerad av en moderator:
Håller med Per det var riktigt roligt i går.
Första gången jag var uppe och drog i motvinden höll det bara i 1 minut sedan undrade kroppen var luften tog vägen. Men sedan släppte det som tur var annars hade det blivit en lång runda.
Det var f-n vad du var stark i backarna Per, återhämtade du dig där har jag lång väg att gå (cykla).

Tack alla som var med.

Ni skulle hört Mårtens kommentar till mig. Han undrade vart jag hittat dom där killarna, de har ju lår som monster!
Jag märkte vart fall att cykel-musklerna tappar form när de inte används, måste med andra ord cykla mer i vinter!

Nästa lördag kl. 10 (ev sön beroende på väder och önskelmål) 16/11 kör jag ett långpass. Hjärtum, Backamo, Ljungskile, Norra Fjället, Väne Ryr. Mest grus, traktor och asfaltvägar, men även några stökiga och skitiga partier. LUGNT snackdistanstempo, ingen hårdkörning och lusfart uppför. Ca 4 timmar, 70-75 km. Fundera på om ni vill med och hör av er.

tyvärr kan jag inte då. Ska ängna mig åt lite cykelporr den dagen! Vi ska ner till cykel mässan i Jönköping nu på Lördag.
Sen på kvällen är det årsfest i Tsok. Passa på och kom om ni tycker det som sägs på onsdag är bra! Perfekt infasning i klubben med fest :-)

för du menar väl den 22:a? och inte 16:de för det var ju igår.

Hinner inte komma imorgon tyvärr, tror jag iaf, men är grymt sugen så kommer kanske på slutet men annars kan ni nog räkna med mig i framtiden!

MVH Patrik Lindquist

Kör en lugn tur imorron, ca 4 tim (om jag orkar och inte fryser ihjäl). Om nån vill med, så tar jag en annan runda än ovan. Då går det att hoppa av efter ca 2 timmar. Sticker vid 10 (ev. 9). Hör av er om ni vill med.

Finns det någon sida som styrt upp massa turtips i Trollhättan? Jag cyklar en del här men änsålänge drar ja runt i 2 slingor på slätthult. Skulle vart fint med en samlingsplats med så många turer som möjligt. Finns det inte så får det väl bli ett litet projekt från min sida om man kan få lite hjälp med rutter :)

Ciao

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till lite med detta. Borde finnas tid över till det i mellandagarna, helt klart! :)

Vad finns det?
Slätthult
Skidstugan
Edsvidsleden (stavning?)
Hunneberg (dålig koll)

Låter nice, tänkte en sida med nå översikts bild och en lite förklaring för slingan vart den börjar, slutar och längd etc. Och har man möjlighet att peka ut exakt slinga på karta är det ju perfekt. Kanske även ska lägga till en sida där man själva kan planera in en tur och lägga upp så får folk hänga på om dom känner fört? Lite smått o gott samlat för Trollhättebor :)

Tillbaka
Topp