Mtb på Island i Augusti

Der Kaiser

Aktiv medlem
Mtb på Island i Augusti
Min sambo ska på konferens i Reykjavik några dar i Augusti, så jag tänkte följa med och så är vi där hela veckan.

Men jag är osäker på om jag ska ta med min egna cykel för risken att behöva ta svindyr taxi från/till Keflavik istället för någorlunda prissatt buss.

Så undrar jag också över guidefirmorma, vilka som är vettiga, och har bra cyklar om jag väljer att hyra.

Eller om det finns några trevliga islänningar som hänger här och vill cykla 14-17 augusti?

Vad har ni som varit där för erfarenheter?

Senast ändrad:
Mtb på Island i Augusti
Vi var på Island med jobbet och hade en heldag över. Bokade en tur med https://icebikeadventures.com och det var helt fantastiskt bra! Bra kommunikation innan, hämtade oss vid hotellet för färd med SUV långt upp i bergen och sedan helt magiskt cykling över lavafälten tillbaka till Reykjavik. Otroligt häftig natur, olikt allt annat. Väldigt trevlig guide och bra Scott Genius-cyklar. Efteråt fick vi skjuts till ett komunalt badhus där vi bytte om innan vi skulle till flygplatsen. Ganska dyrt, runt 2.500:- för heldag, men ett minne för livet! Skulle absolut göra om det!

Mtb på Island i Augusti
Låter kul!

Har blivit en mtb explosion på Island så det finns en del firmor numera. En kompis är afiljerad med made in mountains så jag skulle rekommendera de för guidning. De organiserar glacier 360 (stort lopp) så det vet nog vad de håller på med.

Som allt just nu på Island lär det kosta en del, även uthyrningen av cykel. Jag kan kolla exakta siffror om du vill (skicka ett PM). Din egen cykel och bussen till Rvk är det prisvärda alternativet. Jag tror nog att de tar nog emot en cykel om den är i väska.

Mtb på Island i Augusti
aribr sa:
Låter kul!

Har blivit en mtb explosion på Island så det finns en del firmor numera. En kompis är afiljerad med made in mountains så jag skulle rekommendera de för guidning. De organiserar glacier 360 (stort lopp) så det vet nog vad de håller på med.

Som allt just nu på Island lär det kosta en del, även uthyrningen av cykel. Jag kan kolla exakta siffror om du vill (skicka ett PM). Din egen cykel och bussen till Rvk är det prisvärda alternativet. Jag tror nog att de tar nog emot en cykel om den är i väska.

Tack, ska skicka PM :) Men förstår inte riktigt din sista mening, att det borde gå att ta en flygpackad cykel (väska) på bussen?

Tillbaka
Topp