MTB på Mallis

Musashi

Aktiv medlem
MTB på Mallis
Jag planerar att åka till Mallorca och träna MTB i mitten på april. Jag kommer troligen att bo i Cala Bona på ostkusten. Är det någon som har cyklat MTB där? Är det någon som cyklat MTB på Mallis överhuvudtaget? Kan ni rekomendera något speciellt område?

MTB på Mallis
Jag var där för några veckor sedan och fick tipset om turen till Lluc av Per, det var riktigt stökigt och brant uppför men när man vände ner igen, oj vad kul det var med lite byggda berms och drop (tack för tipset Per!). Annars så var det en ganska fin tur till Alaró och ner på baksidan. Som Per skriver så är megatour boken ett måste, men den är på tyska. Tyvärr så måste jag säga att det var landsvägscyklingen som var den stora behållningen på Mallorca, men den å andra sidan är otroligt fin.

MTB på Mallis
Tack för svaren, Per och Martin. Jag har cyklat landsväg 2 vårar i rad med Soller som bas, men i år tänkte jag prova på MTB. Den tyska guideboken kommer att inhandlas och mitt gamla svensk-tyska lexikon kommer att letas fram och dammas av. Ich bin ein Radfaher.

Tillbaka
Topp