Mtb på pickup. Tailgate cover? Andra lösningar?

lepik sa:
När jag hade en liten pickis (Fiat Strada) brukade jag skjuta in framhjulet på cykeln i det ena främre hörnet på flaket och bakhjulet i det bakre hörnet på samma sida. Då kunde jag spänna fast cykeln med bara en kort rem mellan ena pedalen och flakets kant.

Lite rörig beskrivning kanske, och jag hittar ingen gammal bild, men jag såg i alla fall inte riktigt poängen med att låta framhjulen hänga utanför flaket.

Hela poängen är ju att det är coolt!
Med min dakine "matta" kan jag ha fem cyklar på flaket, alla sitter fast med var sin rem i mattan. Klarar motorvägsfarter och guppiga vägar galant.

ceel sa:
darkforce sa:
Onkel sa:
darkforce sa:

Jag är tydligen skyldig dig en ursäkt. Klickade aldrig på länken utan antog att du bara hänvisade mig till Googles sökmotor iom att det bara stod www.google.se och det irriterar mig som fan när folk ska vara dryga och göra så.

Men det var ju inte du så jag ber om ursäkt och jag förstår att du vart grinig på mig. No hard feelings?

va nog lite trött o grinigt i retursvaret ja med men no hard feelings ja va iof lat o bara la in googlelänken utan beskrivning men hade den sparad sen tidigare då ja letade ideer för o göra ett ställ i förra bussen så ja kunde ha cykeln me framjulet upp mot taket för o få lite mer yta bakom ledig slutade med en väggkrok ala biltema bultat i skiljeväggen o 45x95 plankor stående med klossar imellan som en låda typ man ställde ner bakhjulet i

................................................... <- här får du lite punkter av mig. :)

va bra ja skriver som ja tänker ;) o punkter o stor bokstav e ja kass på pga dyslexin tyvärr men men bra nån kan punkter :P

Väcker denna tråden en stund. Vad kör ni för tailgates eller egna lösningar? Behöver en lösning för två hojar till min amarok

Tack, vad har du för erfarenheter av dem?

Tillbaka
Topp