MTB pendling Vendelsö - Västerhaninge

Goodstuff

Medlem
Hej

Detta är ju väldigt specifikt område men har sett att det finns en del folk i dessa trakter..
Undrar om någon har förslag på roliga sträckningar för mtb på pendlingsträckan Lötkärr/Gudö/Sågen till Haninge

Gärna uppdelat i Snabbaste tid (morgoncyckling) och Roligaste sträckning (eftermiddags lek och hopp)

Finns massor av skog men inga turtips eller några långa starva segment....

Du har rätt, det finns folk i trakten och det finns även skog där och så finns det några ur folket som faktiskt cyklar rätt ofta i tidigare nämnda skog.

Två ur folket som begagnar skogen som cykelbaserad lekplats är jag och min fru som pendlar MTB ganska ofta mellan Vendelsö och Jordbro. Hennes GPS-spår är en ren guldgruva. Själv cyklar jag MTB med GhettoRiders (tisdagar från Åbyplan, VH) ganska ofta och hittar ganska väl mellan Vendelsö och VH.

Kotfattat: Snabbast borde vara - Gudöbroleden, Brandbergen, Torvalla, Slätmossen, Jordbro, gravfältet, templet, VH.

Roligast - Sörmlandsleden med anslutande småstigar som råkar gå i rätt riktning. Biten mellan Svartbäcken och Gudö är lite trixigt men det finns många små fina stigar förbi sjöarna Svartsjön, Ramsjön och Lycksjön. Avsluta sedan med lite grusväg förbi Lyckeby och Fors så är du hemma. VH-Handen bjuder också på många olika roliga stigar men det är kanske inte alla som går i exakt rätt riktning.

Kartor och GPS-spår kommer senare i kväll. Eller senare i helgen. Påminn mig gärna ifall jag glömmer.

Brukar cykelpendla ungefär den sträckningen som JockeP beskriver. Under hemfärd händer det ibland att jag viker av vid torvalla under 73 och vidare via Svartbäcken-stigstråken fram till Sågen-Lötkärr-Gudö.riktigt trevliga stigar :)

Senast ändrad:
Goodstuff skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter ju mycket lovande, tack för alla tips ;)
>
> Kartor o dylikt hade uppskattas jättemycket!

Det blev inget vidare snyggt att klippa och klistra bland kartor. Jag ger upp. Du har PM.
(Bli vän med Joakim Pettersson och Malin Pettersson på Strava och/eller Funbeat så kan intresserade själva bläddra bland rutterna.)

Jag pushar en gång till för GhettoRide varje tisdag 18:30 med start Åbyplan, VH.

Tillbaka
Topp