MTB runt Lysekil

roding

Aktiv medlem
MTB runt Lysekil
Hej Alla,

Det verkar som om jag kommer att spendera en hel del tid i lysekilstrakten (Bokenäs) och racer har jag kört lite innan där men är lite sugen på att ta med mig min MTB i år.
När det gäller MTB så har jag noll koll däruppe och jag undrar ifall det finns några fina stigar i närheten som man kan ta sig till?

MTB runt Lysekil
Kaffekask skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska till Lysekil om en vecka och tänkte ta
> med mig min mtb. Några tips kring
> Gullmarsfjorden?

Länge sedan jag var där men om du cyklar upp till "höger" direkt efter färjan mot gullmarsskogen så finns där en stuga från friluftsfrämjandet. Där finns flera leder som man kan följa lite halvt. Den vita rekommenderas att utgå ifrån.

MTB runt Lysekil
Drar upp en gammal tråd här, ska upp till Lyse över helgen och undrar om någon har en gpx att dela med sig av? Kör helst småstigar och berg, underviker helst asfalt och breda grusvägar. Kan ta bilen nån mil om det underlättar.

Tack på förhand

Calle

MTB runt Lysekil
Kan tipsa om vita slingan motsols i fjälla med ingång från finnsbo en ok 8km slinga.
Annars är det väldigt mycket småstigar som knyts ihop och det kan vara svårt utan lokalkännedom..
Kustleden på härnäst inifrån och ut är oxå en favorit även fast den bitvis går på helt fel stig för cykling..
Strava heatmaps har med några bra stigar jag ringade min favoritstig med start från brodalen kyrka norrut, fast den är lite igenvuxen nu och lite svår att hitta men man får belöning av riktig bra hällcykling mer lite sköna dropps och en grym stenkista

Bilagor

• received_10154321832672402.jpeg
    received_10154321832672402.jpeg
    205.3 KB · Besök: 159
Tillbaka
Topp