MTB-semester jul nyår?

• Trådstartare Trådstartare ALK
  • Start datum Start datum

ALK

Aktiv medlem
MTB-semester jul nyår?
Hej,

finns det några tips på var man skulle kunna dra på semester över jul och nyår för att cykla lite MTB och ha det allmänt varmt, ljust och skönt? Helst ska man kunna hyra cykel så man slipper släpa med sig allt.

Tacksam för alla tips

MTB-semester jul nyår?
Hur varmt, ljust och skönt ska det vara? En tripp över jul-nyår kräver sin resa om du vill ha det sommarskönt. Ja det kanske går att åka till Egypten och möjligen Kanarieholmarna, men åtminstone det första torde vara rätt så mtb-trist. Kanarieholmarna går det att cykla mtb på, men är inte så spännande som resmål betraktat.

Alltså innebär en sommarvärmeresa över jul-nyår att du behöver resa långt. Vilket i sin tur öppnar upp hela världen som möjlighet. Och den är ju rätt stor, den där världen.

MTB-semester jul nyår?
Jag tänkte köra med http://switch-backs.com/ de håller dock till i DH backarna på vintersäsongen men funkar fin fint att köra enduro där också. Dvs ingen klättring och bara shutlles med skåpvagn upp men man får bra nerförs träning.

Dock så är ju inte Malaga som varmast i Dec men behagligt varmt med sol oftast.

MTB-semester jul nyår?
Tack för svar. Jag är beredd att resa långt och vara borta ett par veckor. Typ Nepal, men där har jag redan varit.

Som sagt är jag ute efter ett ställe som man kan hyra vettig cykel på, utöver det har jag egentligen inte så högra krav mer än att det ska vara fint.

Tillbaka
Topp