MTB slingor Gotland

MTB slingor Gotland
Tja!
Om någon vecka drar min Mamma med jobbet till Gotland på almedals väckan och jag hade tänkt att ta det som en ursäkt för att få cykla på lite andra ställen än på hemmaplan. Så min fråga till er är finns det några schysta slingor/stigar runt Visby och på gottland i almenhet. Jag föredrar stigar framför grusvägar. Stökig terräng är inget problem bara skoj.

Tack på förhand och lägg till någon karta som visar vart man kan hitta stigen som du tipsar om.:-)

Senast ändrad:
MTB slingor Gotland
Här har du en vända till lumelunda http://maps.google.com/?q=http://sh...da/4c63/5ae5/Runmeter-Cycle-20120520-1100.kml

Norr om visby är klart bättre än söder och Tofta skjutfält suger och man får punka non stop. Punka är lätt att få även på andra ställen för taggbuskarna har 3-4 cm långa hårda taggar så ta med slang. Det finns många olika alternativ att åka norrut men starta vid kärlekstigen (ovanför sjukhuset ungefär) och håll dig borta från kusten (men innanför stora vägen som går norrut). Det är mycket bättre stigar på platåerna och en bit upp i skogarna. Riktigt skönt flow kan man få. Om du vill se bilder kan du adda mig på Instagram @jimsson och scrolla tillbaka till slutet på maj. Jag har bara varit där på semester några år rad så någon local kanske har bättre koll?

MTB slingor Gotland
Hej!
Vi kör tävlingar ett par gånger i sommar och då runt visborgsområdet med start från formvisborg (gym). Finns många roliga stigar mm.
En del av slingorna är fortfarande uppmärkta och det kommer vara tävling nu den 30/6 så den kommer nog vara uppmärkt med röda pilar mm.
/ Fredrik

MTB slingor Gotland
Mycket intressant tråd, på min ära. Vill minnas att det funnits liknande förr dock? Var är 42Hz som orkar gräva i arkiven?
Den här sommaren ser ut att totalkrascha så jag kanske åker hemförbi och orkar släpa med mig cykeln (har ingen bil)men har ju inte cyklat där sedan jag var pytte så vet just inget annat än Skjutfältet...

MTB slingor Gotland
Kolla om det finns någon info om Gotland bike battles olika sträckor. Jag cyklade mest söder och öster om Visy, det finns många stigar att binda ihop med så man kan få mycket stig. Visby- Tofta- Vibble- Träkumla- över vid ishockeyhallen och vidare norr om Visby.

Ang formMTB så har de inga tävlingar när jag är där, V.30-31. Jag har klottrat på deras klotterplank ifall man kunde dra ihop en Tävlingsträning någon kväll under de veckorna, men ingen respons på klotterplanket. Finns något sådant intresse här?

http://jakobbjorklund.blogspot.com

MTB slingor Gotland
Jakobs skrev:
-------------------------------------------------------
> Kolla om det finns någon info om Gotland bike
> battles olika sträckor. Jag cyklade mest söder
> och öster om Visy, det finns många stigar att
> binda ihop med så man kan få mycket stig. Visby-
> Tofta- Vibble- Träkumla- över vid ishockeyhallen
> och vidare norr om Visby.
>
> Ang formMTB så har de inga tävlingar när jag
> är där, V.30-31. Jag har klottrat på deras
> klotterplank ifall man kunde dra ihop en
> Tävlingsträning någon kväll under de veckorna,
> men ingen respons på klotterplanket. Finns något
> sådant intresse här?
>
> http://jakobbjorklund.blogspot.com

Jag är lite insatt i formMTB så jag ska dra lite i dem å se vad vi kan hitta på.
Om inte annat kan vi ju samlas ett gäng och träna tillsammans.
/ Fredrik

MTB slingor Gotland
Det värkar som det är många aktiva MTB cyklister på Gotland så om det är några som är intreserade så borde vi dra ihop något gäng och köra någon gång under vecka 27.Som sackt är jag inte från Gotland så om någon känner sig motiverad kan kanske Han/Hon välja någon lämplig mötesplats och runda. Kontakta gjärna mig om jag kan va till någon hjälp. Email:william9806@gmail.com

Senast ändrad:
MTB slingor Gotland
Hur ser det ut med stigar runt Visby?
Några tips på bra ställen?

Utgångspunkten lär bli Kneippbyn, och har ingen lust att åka jättelångt till stigarna, så någon som har tips på bra stigar i närheten?

Tillbaka
Topp