MTB-spår i Ursvik

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
MTB-spår i Ursvik
Lite kort info om det kommande MTB-spåret i Ursviksskogen i Solna-Sundbyberg:

Alla beslut är ännu inte fattade men vi räknar stenhårt med att vi under hösten kommer börja röja och märka upp ett MTB-spår i Ursvik. Huvudspåret blir ungefär 9 kilometer långt, men det kommer också finnas en något förkortad sträcka.

Nu hoppas vi att många vill vara med och hjälpa oss att färdigställa spåret. Vi kommer behöva såga, klippa gräs, rensa sly, gräva, bygga hopp och sätta upp märkningar. För att kunna sköta spåret bildar vi en enkel förening. Vårt mål är att den ska vara smidigt utformad och innehålla så lite teknikaliteter som möjligt.

Vi bjuder nu in alla intresserade till Ursviks motionsgård lördagen den 17 september kl. 10 för uppstarten av föreningen NICK. Vi kommer att bilda föreningen och presentera spåret både med hjälp av karta och genom en långsam cykeltur på det blivande spåret.

Välkomna!

För mer info - skicka ett mail till cyklaiursvik@happymtb.org

MTB-spår i Ursvik
Kanon med ett spår i Ursvik!

All uppskattning till folket bakom initiativet!

Dock, valet av helg... samma som 08xc... kunde ha valts med större omsorg :)

Men vi ses i spåret!

MTB-spår i Ursvik
Blir dte ett bra spår så blir jag glad......Kan absolut tänka mig hjälpa till.

Men Oskar. Vart kommer man närmast på spåren från oss?. För det jag söker är cykelbara stigar där man inte måste transportera sig så långt för att komma dit.

MTB-spår i Ursvik
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Men Oskar. Vart kommer man närmast på spåren från
> oss?.

Spårcentralen i ursvik eller återvinningscentralen i brotorp, om inte du flyttat på dig. =) Man kommer rätt nära med pendeltåget också.

MTB-spår i Ursvik
rikard skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men Oskar. Vart kommer man närmast på spåren
> från
> > oss?.
>
> Spårcentralen i ursvik eller återvinningscentralen
> i brotorp, om inte du flyttat på dig. =) Man
> kommer rätt nära med pendeltåget också.
>
> --
> s+ T+>+++ ss+>++ fs+ hs++ tt++>++++
> M++>++++ H+++ S+ ww-- V+++
> will build wheels for food

Rätt nära solna station eller vad?. Vad skall jag titta efter på gulasidornas karta?

MTB-spår i Ursvik
oxr skrev:
Vårt mål är
> att den ska vara smidigt utformad och innehålla så
> lite teknikaliteter som möjligt.
>

Jag hoppas för guds skull att det inte är stigen du pratar om :)

MTB-spår i Ursvik
JLi skrev:
> Dock, valet av helg... samma som 08xc... kunde ha
> valts med större omsorg :)

Se det som ett bra test. Klarar man inte av att cykla 9 km i långsamt tempo med många stopp dagen innan en tävling bör man nog fundera på om man ska ställa upp i tävlingen.

MTB-spår i Ursvik
oxr skrev:
> Se det som ett bra test. Klarar man inte av att
> cykla 9 km i långsamt tempo med många stopp dagen
> innan en tävling bör man nog fundera på om man ska
> ställa upp i tävlingen.

HiHi..

MTB-spår i Ursvik
Men oskar.. det är ju SSSM den dagen. Jag hjälper gärna till vid annat tillfälle. Im handy with the steel if you know what I mean.

MTB-spår i Ursvik
Jag har precis varit ute och rullat en runda på spåret. Det är nästan cykelbart hela vägen. På tisdag kommer miljö- och hälsoskyddsnämnden i Sundbyberg ta upp ärendet, sen inväntar vi ett litet godkännande från Vasakronan och sen kan vi börja röja.

Låst cykelparkering och kaffe utlovas under mötet.

Senast redigerad av en moderator:
MTB-spår i Ursvik
Jag är fortfrande inte tillräckligt frisk för att hänka på cyklingen, men stigarna är verkligen kanonfina i ursvik just nu.

Det kanske är fler förkylda som dyker upp som hänkar till cykloteket för att titta på streetshowen istället?

MTB-spår i Ursvik
En liten bump samt förtydliganden

oxr skrev:
> ....Låst cykelparkering och kaffe utlovas under mötet.

Det OXR pratar om är alltså ett möte där vi startar en förening och raggar frivilliga för att slutföra arbetet med spåret. Sen hojar vi genom hela spåret. Som sagts i första inlägget:

> Vi bjuder nu in alla intresserade till Ursviks motionsgård lördagen den 17 september kl. 10 för
> uppstarten av föreningen NICK.

Vi syns där.
/Zeb

MTB-spår i Ursvik
För alla förkylda och 08XC-tävlare vill jag påpeka att tempot kommer vara lugnare än lugnt med många pauser. Vi ska visa spåret och även visa de åtgärder som ska göras. Jag är förkyld själv.

MTB-spår i Ursvik
Nja, vi får allt se imorgon, en förkylning och ett taskigt knä kan göra den långsammaste tur outhärdlig...

ps. glöm inte bort mötet imorgon

MTB-spår i Ursvik
Som boende i kista ser jag fram emot ett ordentligt spår i närheten! Vet dock inte om jag dyker upp imorgon, förkylning och stukat lillfinger/hand gör cykling smärtsam, får se hur det känns imorgon bitti. Skulle vara kul att se vad ni är för ena som sitter här och skriver också :)

MTB-spår i Ursvik
Skönt att se att det är så många som kommer. Det är ju bara några stycken som i sann Happyanda meddelat att de inte kommer..... ;-)

// Jocke, som kommer med kartor & kaffe imorgon

MTB-spår i Ursvik
långben skrev:
> Som boende i kista ser jag fram emot ett
> ordentligt spår i närheten! Vet dock inte om jag
> dyker upp imorgon, förkylning och stukat
> lillfinger/hand gör cykling smärtsam, får se hur
> det känns imorgon bitti. Skulle vara kul att se
> vad ni är för ena som sitter här och skriver också
> :)

äsch, klart du ska komma. själv är jag till och med tveksam om cykelturen från Bergshamra till Ursvik är för mycket för mitt knä, jag kommer bara för mötet.

MTB-spår i Ursvik
Exakt, man kan ju komma på mötet även om man inte cyklar imorgon. Cyklingen skulle nog mer benämnas som guidning/visning av den tänkta dragningen av spåret än som cykling...

Tillbaka
Topp