MTB-stigar i Borås

Curt

Ny medlem
MTB-stigar i Borås
Hej
Jag undrar lite över bra områden att cykla MTB i i Borås. Är ibland i stan pga jobb och hotellkvällarna är döden... Funderar på att lasta in cykeln och kunna köra ett par timmar kvällstid.
Vill gärna ha områden med mycket singletrack (vem vill inte det, förresten?), inte supertekniskt men gärna med lite utmaningar för en glad motionär.
Återkom gärna med bra turtips eller åkområden. Har sett Ymergården och Kransmossen som cykelklubbarna har som utgångspunkt för träning. Andra tips eller är det de områdena som gäller?

Curt

MTB-stigar i Borås
Curt,

Vi är ett gäng som motionskör kring Sandared utanför Borås lördag mornar 08:00 och onsdag kvällar 18:00. PM:a din mailaddress till mig så lägger jag till dig på vår mailinglista för turerna.

MTB-stigar i Borås
Happy är fantastiskt! Här ställer man en fråga och hoppas på lite turtips till en hotelluttråkad säljare som vill cykla istället för zappa. Och vad händer? Några timmar senare har man PM som säger "Jag kan guida dig, ring bara så bokar vi tid!". Och nu sitter jag här på hotellet efter en och en halv timmas stigsnurrande vid Kransmossen i Borås. Många fina stigar och snabba grusvägslöpor som jag garanterat aldrig kommit att cykla på annars. Stort tack till Börje (aka Sture Stelben) och Patrik som lotsade runt mig på en del av deras favvoleder. Inte mindre häftigt att de ställde upp mot bakgrund av att Börje kört XC-cup x 2 i helgen och Patrik VR.....

Curt

MTB-stigar i Borås
Visst är happy bra. Kransmossen också, körde ni någon lite längre tur med mycke stigar eller blev det mycket motionsspår?
Jag var med en kompis där en gång men vi körde bara ett par varv och inte så speciellt mycket stig där.

MTB-stigar i Borås
Skulle du vara i stan en måndag eller onsdags kväll är du mer än välkommen att dyka upp uppe på Ymergården vid 18:00 o hänga på våra träningar. För övrigt så kan du hojta till om du vill lotsas lite mer. Finns hur mycket som helst här i krokarna när det gäller att cykla. O nåra backar också... ;)

MTB-stigar i Borås
Cerro: Vi snurrade ganska mycket på olika stigslingor kombinerade med löpspår och även grusväg. Bägge sidor om väg 27 användes.

Anki: Tack för inbjudan! Vi får se när nästa Boråstripp infaller. Passar det så försöker jag höra av mig. Och backar, det tycker nog i alla fall jag att de hittade igår kväll.....

Curt

MTB-stigar i Borås
Hejsan!

Är också ny i borås, sjukt gammal tråd men tänkte i alla fall testa och se om det var någon som kan guida mig till några spår här!

Tillbaka
Topp