Mtb-stigar i Köping?

ze93

Aktiv medlem
Mtb-stigar i Köping?
Skulle vara kul om någon känner till några fina stigar/leder i Köping som man kan köra mtb på. Har några bitar i Kolsva som jag hittat men det är alltid kul att ha några alternativ att variera sig emellan.

Spelar inte så stor roll om det är stökigt eller inte men det är alltid roligare med lite stök och nerförslöpor än släta banor liknande elljusspår.

Tacksam för tips
mvh
/Johan

Mtb-stigar i Köping?
Har lite småstigar precis öster om Kolsva. Svänger oftast upp mot odensvi vid Kolsva handel och några hundra meter efter att man kommit ut ur själva kolsva finns det en avverkningsväg till höger där man kan åka in och en bit in på den är det en stig som går in i skogen.

Lite svårt att förklara men du kan ju hojta till om du vill att jag ska visa. Har själv bara bott i Kolsva sen April, innan dess bodde jag i Karmansbo och trampade mest grusväg.

Finns några korta sträckor uppepå Svennsons berg (tror det heter så) mittemot biblioteket också men de är inte speciellt långa heller.

Har du hittat nått vid västra skedvi? Har inte varit åt det hållet än.

/Johan

Edit: Kanske lättare att ringa om du vill att jag ska visa. 0705772127

Senast redigerad av en moderator:
Mtb-stigar i Köping?
Klubben kör i Karlbergskogen, det går att köra i Johannisdahlskogen(Stavning?). Jag kör i Svinskogen utanför Munktorp, Hallstahammars mtb-spår och Björnlunken söder om Kungsör. Cyklar du hit till Munktorp över åkrarna kan jag guida dig här.

Mtb-stigar i Köping?
Det finns en del stig mellan Vargheden och gruvan. Var där emellanåt på cykelturer i början/mitten av 90-talet. Arlaberget i Odensvi är ju inte jättehögt, men med lokala mått bland det högsta som går att hitta och det gick fint att cykla uppför och utför på några stigar. Från skolan eller via gångbron över ån hittade man stigar som gick mot Köping och man kunde ta sig fram till stan skogsvägen. Johannisdalsskogen och Karlbergsskogen har nog mest stig, men Nyckelberget och skogen ovan Skogsbrynsskolan/Kihlmansgatan/Nibbleskolan har en del stig också.

/ J

Mtb-stigar i Köping?
Ska ta och kolla in de ställena. Var upp mot Vargheden lite snabbt en gång i våras och tittade förbi, har fått höra att det är ganska mycket hyggen där, men ska ta och köra dit igen och kolla.

baggy: Tack för erbjudandet, skickar kanske ett PM om jag tar mig ditåt.

/Johan

Tillbaka
Topp