MTB-Teknik

Team Merida

Ny medlem
MTB-Teknik
Jag är nybörjare på MTB och har i år kört MSJ och FMT.
Jag har också följt vissa trådar på en del diskussionsforum.
det har framkommit för mig att det finns ett dolt förakt mot oss som inte är så briljanta när det blir lite tekniska partier på långloppen.
Jag kan tycka att det är OK att man har en åsikt i ett forum, men att skrika :"Kan du inte cykla eller" samtidigt som man tränger sig förbi vid någon av de tekniska partierna är att gå över gränsen.
Händer detta vid fler ärn ett tillfälle så är det tveksamt om man kommer till start någon mer gång.
Vad tycker ni?

PS Vill påpeka att jag inte är en bromskloss i den bemärkelsen att jag till varje pris inte släpper förbi någon i skogspartierna, utan väjer vänligt om någon bakifrån anmäler sin omkörning med "Kommer vänster/höger."

MTB-Teknik
Den personen som skriker så skall ha en stor fet smäll!
Alla är vi barn i början...

Lycka till med ditt fortsatta hojande!

kram
/anki

MTB-Teknik
Skit i gaphalsarna !
Hade dom spenderat sin energi på att cykla istället för att skrika så hade dom ju redan varit före i spåret.
Tappa inte sugen utan låt dom som tydligen är så jäkla snabba i skogen ta sig förbi bäst dom kan. Det finns alltid alterantiva vägar och dessutom är det liksom i alla andra sporter den som kör om som ska hitta dom !

Mvh / Lars

MTB-Teknik
Hejsvejs!

Jag tillhör också skaran som kör sämre i skogen än på vägen. Det tar ju lite tid att lära sig hur sjutton man beter sig på en cykel i skogen.

För min del undrar jag alltid hur dessa ”supercyklister” hamnat BAKOM mig (här snackar vi långt in på loppet), om jag nu är så vansinnigt kass? Inte sjutton stryker jag förbi så fort vi kommit ur skogen och gapar ”det här är ett grusvägslopp!” – vilket i de flesta fallen skulle vara mer överensstämmande än att hävda att det bara är teknisk terräng.

De allra flesta åkarna är faktiskt mycket snälla! De både förvarnar och tackar.
Klart du ska fortsätta!

MTB-Teknik
Fisken!