MTB-Tidning

MTB-Tidning
utlänska finns de en del, men inga svenska
dom som jag läser brukar vara

Mountain bike (tyskt)
BIKE (tyskt)
Mountianbike action (USA)
Mountain Biking UK (england)

ganska bra
m
men annars finns de väll inga andra svenska

MTB-Tidning
Jag köper stadigt, och gillar;
Moutainbike Action
Mountainbike Rider
What Mountainbike

Har provat några nummer av Mountain Biking UK åxå, men gillade den inte. För ungdomlig och "oseriös" för min smak.

MTB-Tidning
Var finns lösnummer av tidningarna då?
På pressbyrån eller måste man gå i någon specialaffär?
Tänkte att det kan vara bra att läsa lite i tidningarna innan man bestämmer sig för om man ska prenumerera eller inte.
Jag är väl i och för sig inte ute efter någon "lycra-tidning" (inget ont om lycra eller "lycra-tidningar") utan lite mer freeride tidningar typ Dirt eller liknande.
Någon som vet var Dirt finns att köpa?

/ Joel

MTB-Tidning
Press Stop på Götgatsbacken säljer dom jag nämnde, samt Singletrack. Dirt har jag inte sett någonstans.
Även Svenska Spel här i Sundbyberg har skaffat sig en riktigt anständig tidningshörna, så numer har jag promenadavstånd till lektyren. =)

MTB-Tidning
Ähh, köp allihop, vet ja! Fast å andra sidan finns ju internet nu och då slipper man ju köpa 10-12 tidningar i månaden som jag gjorde mellan 1988 och 1995. Det blev så j-la mycket att jag gav bort allihop till Yeti MTB när vi flyttade hit till Lysekil -95. Vi hade minst sagt överlast ändå... :D

MTB-Tidning
Om du bor i Stockholm så finns Press Stop även i Västermalmsgallerian och I Gallerian (i källaren vid ingången till T-Banan). Båda ställena har en uppsjö av cykeltidningar

/Ekis

MTB-Tidning
Calle F Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ähh, köp allihop, vet ja! Fast å andra sidan finns
> ju internet nu och då slipper man ju köpa 10-12
> tidningar i månaden som jag gjorde mellan 1988 och
> 1995. Det blev så j-la mycket att jag gav bort
> allihop till Yeti MTB när vi flyttade hit till
> Lysekil -95. Vi hade minst sagt överlast ändå...
> :D

Var hemma hos päronen över julen och det ligger 5-6 flyttkartonger med MBA,Mountainbike,Funsport,Cyclesport mfl på vinden från sent 80-tal fram till 2002 typ
men har på senare år skurit ner i tidningsköpandet och nu mera köper jag bara Procycling(fattig student).
tänk om jag köpt cyklar för de pengarna istället...

MTB-Tidning
Fast jag köpte cyklar också. Dom där tidningarna kostade ju otroligt mycket pengar totalt men på den tiden var det det enda sättet att hålla koll på allt nytt som kom i prylväg. Binni på Heklacykel plockade hem en del riktigt mysko prylar plus att vissa i klubben köpte på sig grejer som knappt funkade utan handpåläggning av mekaniskt kunnig person, d v s jag. Min favorit var nog Marinovativ Decelerator-bromsen ( http://www.firstflightbikes.com/marinovative.htm . Hela firstflightbikes är förresten en riktig pärla till sida)), den första bromsen med rulltrissor längst upp på titanbromsarmarna och vajerslingor i olika längder och diametrar för att finjustera förutom en totalt hopplös bromsklossinställning. La flera timmar innan dom funkade perfa och Binni kunde köra mellan butiken och Farsta med dom. Tack vare tidningarna hade jag lite hum om dom där bromsarna innan dom fanns i sverige :)

De första MTB-grupperna från Mavic och Campagnolo minns jag med fasa också men det är en helt annan historia... :)

Tillbaka
Topp