MTB till min sambo? 8000-9000:- klassen?

DanneP

Ny medlem
Svår marknad men frågar ändå, min tjej har börjat kolla på MTB i 8-9000:- klassen, vilka modeller hade ni valt? Vad får man för 9 papp i Sverige, vi bor nära CC och har sett att de har Scott och Merida i den klassen. Vi har kommit fram till hardtail, vanliga bromsar och 16-17 tum i storlek.

Kom med förslag, gärna länk så man kan se vad ni menar... ;-)

MVH

Hur gick det? Hittade du något?
Det är alltid bra att leta lite själv och söka runt först, kom gärna med frågor efter att du har gjort det. Du kommer annars bara bli hänvisad till de sidor du själv hittade ändå ;o)

Ja du har helt rätt... kom på mig själv sen...

Idag blev det en Scott MTB -05, Medium stl, Skivbromsar, Deore vxl, snygg och en bra nybörjarhoj... hon är mer än nöjd, i helgen blir det invigning...

Sen när hon kommer in i det skall dämpare och växlar uppgraderas... ;-)

Butiken skulle sluta sälja Scott så jag fick ner priset en 1000:- och det är ju alltid kul!

MVH

Danne

Yecora 2005:a, kan inte så mycket om Scott men den såg bra ut och kändes inte allt för tung, sen var det helt ok växlar/hjul för min tjej... slutade på 7000:-

MVH

DANNE

kolla biltema annars;)

nåja, Kona har finfina cyklar mellan 6-10 000,- perfekta att starta sin mtb karriär på:)
vid 8000,- brukar man få en ganska så fin mtb cykel att träna på.
Bra prisnivå att börja!

Kolla som sagt konas modeller på cyklotekets hemsida eller pedalogerna eller för den sakens skull
cykelspec.se . mer info än bara priser och växelval finns på www.konaworld.com

Tillbaka
Topp