MTB Tisdagscykling i Borlänge kl 18:00 2013

bengt

Ny medlem
Borlänge CK MTB-motionscykling.
Tisdagar kl 18:00
Första ledarledda turen är Tisdag 7/5
Första inofficiella utan mej är Tisdag 23/5
Tisdagen den 30/5 är valborgsmäss och inställt

OBS Ny plats
Vi samlas vid och startar utanför CykelCentrum vid maximtorget i centrala Borlängecentrum = Cykelcentrum
Turledare tills vidare = undertecknad

Senast ändrad:
Turen ska vara max två timmar.

På två timmar runt Norra Borlänge är det svårt att få ihop 100% stig varje gång. Så det varierar från en gång till en annan.
I morgon blir det fördelat på distans, transport på asfalt 30%, grusväg 30%, lättare stig 30% och väldigt teknisk stig 10%.

Kul, blir det någorlunda uppehåll ska vi köra Kavelmora - Vallmora- stigen vid Billingen.

(OBS för resten av världen Billingen är alltså en sjö söder om Valsan, inte ett platt berg)

Klokt, alla Happyiter är inte uppvuxna i Borlänge.

På Rv 70 mot Leksand 300 meter Norr om en staty som ser ut som en fotboll i falu CK:s färger grönt och vitt tar man till vänster 10 meter och där ligger klubben i gamla Tjärna småsskola.

På Tisdagar Motion och också icke helt ledarstyrd MTB tävlingsträning, där man kör hårt och snabbt.

På Torsdagar kommer det köras Lvg-motion och ledarstyrd lvg tävlingsträning

lanskartor_lst03570084763190.JPG ht=590

bengt skrev:
-------------------------------------------------------
> en staty som ser ut som en fotboll i falu CK:s färger

Du menar rondellen med bollen mitt utanför infarten till Tjärna Ängar?

Bengt skrev:
------------------------------------------
> Ja, just den, som Borlängbo är man inte precis stolt.

+1 Man skäms

Vore skoj att prova hur länge man orkar hänga med MTB tävlingsträning gruppen :)

Det är okej att komma förbi och prova även om man inte är medlem i Borlänge CK?

Ja

obi skrev:
-------------------------------------------------------
> Vore skoj att prova hur länge man orkar hänga
> med MTB tävlingsträning gruppen :)
>
> Det är okej att komma förbi och prova även om
> man inte är medlem i Borlänge CK?

Idag blev det en nästan episk saglik tur, trots de hotande molnen inte en regndroppe. Och rötterna var knaster torra och sanden lagom fast. Utom bäcken som var spännande blöt.

Snodde 42Hz:s bild från happyriden för nästan precis ett år sedan, föråt Harri.
Om det finns något slags upphovs rätt, så förlåt. (jag laddade bilden från PirateBay förresten)

Så här gick två timmarsturen på sandstigarna i Norr Amsberg.
borlange02.jpg ht=556

Tack för en trevlig tur igår.

Tänkte börja lägga upp lite turtips runt omkring Borlänge som jag kör ganska regelbundet.
Här kommer första :)
Grusträning 1

-Thomas

Nu håller vi tummarna för lite uppehåll i morgon, det har ju regnat konstant tills i morse sen förra gången.

Idag är det dags igen.
Det är fortfarande otroligt blött i skogen, vägrna är sjöar och stigarna bäckar.
Vi kör en fin kombination av två reprisrundor rundor på mest jättefina härliga sandstigar.

Turen som kördes 23 Juni.

Eftersom jag inte har gps eller liknande så har jag dragit rutten som jag minns den, så reservation för någon liten avvikelse ;).

Bilagor

• bengt-20090623.gif
    bengt-20090623.gif
    141 KB · Besök: 119
Turen som kördes den 16 Juni.

När jag ändå håller på :). Återigen så kan det vara avvikelser. Speciellt då det var några stigar som inte fanns med på kartan från hur jag minns att vi körde.

Bilagor

• bengt-20090616.gif
    bengt-20090616.gif
    149 KB · Besök: 126
Turen som kördes 30 Juni.

Med reservation för ev. avvikelser då turen återigen är dragen från minnet :)

bengt-20090630.gif ht=538

Ett litet sidospår...
Var på P&L-festivalen i helgen som gick, passade då på att cykla ute vid Spraxkya(tror jag det hette, tror att man uttalade det som "spracha"), cyklade grus och stigar på en "bergssida" ut mot en skidanläggning(Romme??) i dessa trakter.
Vilken jäkla tur, vilka goa stigar ni har däruppe.
Är säker på att ni känner till dessa stigar, om inte så åk dit...

K

Multirunner:

Vi är ute ca 2 timmar. Sists var vi fem och har varit åtta som max. Tempot är väl okej beror ju lite på underlaget men snittfarten blir väl strax under 20km/h, då det oftast är mycket stig. Dom som är lite bättre tränade kör väl på lite vissa partier och väntar sedan in dom andra.

Föresten har börjat göra kartor över alla turer jag kör runtomkring Borlänge. Tänkte att det vore skoj o slänga upp dom i en blogg så man lätt har tillgång till bilderna var än man befinner sig. Kanske någon finner den intressant och om någon har funderingar över nån väg eller stig så är det bara o fråga på. :)

Min MTB blogg

Och idag är det dags igen, tropisk brittsommar och nylagad cykel. Bättre kan det inte bli.
Och några färre surhål kanske.

Välkomna

Tisdagen den 22/9 kör vi kl 18:00 som vanligt

Det blir mörkt tidigare och tidigare, så tisdagen den 29/9 och kommande tisdagar därefter startar vi kl 17:30 istället.

Hej hallå.
Snart är det Tisdag.

Jag kan inte lova något spännande mer än att cykla, det är en halvmeter snö i skogen.
Det finns absolut inga stigar.

Men vill någon hänga med ut på en våt runda och snurra på benen så tänkte jag köra igång kl 18 från klubben.

Dagsljuset räcker inte till för mig så jag tänker cykla hem över Rämshyttan/Hästberg/Laxsjön/Nyhammar/Västansjö med start 16:30-ish. Övervägde att ta bil till Borlänge men det är fusk.

En fråga eller egentligen två: Får man och isåfall är det bra cykling i Gyllbergen på sommaren? (Upptäckte skidsystemet på en dagstur upp till Romme i vintras). Ursäkta kapningen.

Tillbaka
Topp