mtb tjejer?

• Trådstartare Trådstartare Tom
  • Start datum Start datum
T

Tom

Guest
mtb tjejer?
Är det här man letar en bättre hälft som är mtb intresserad? :-)för inte finns då dom tjejerna på krogen..*S*Tro mej jag har letat!*S*

mtb tjejer?
Nej, dom är inte här heller. Det här forumet är till 95% WMMH (white male middleclass heterosexual)
Du får köpa en påse OLW, då flockas brudarna.

mtb tjejer?
Men när vi var i Ursvik/NICK förra veckan (eller näre va) så var det många brudar.
Var finns dom nu Oskar/oxr? Äre du som har chipspåsen?

mtb tjejer?
Det är inte så¨många tjejer på detta forum. Det är tråkigt med tanke på det skulle vara kul att träffa en tjej med samma intresse, men även pga att det är kul med intressen som delas av bägge kön. Tycker ändå att det inte är så värst grabbig stämning trots detta och det är jag tacksam för.

mtb tjejer?
Tom!

Kan inte låta bli att kommentera denna tråd trots att den är "gammal". Satmaran i Ludvika är ett lopp för enbart brudar. Det gick den 21:a augusti i år men om du inte har fått napp tills nästa sommar, så åk dit och ragga i spåret. Garanterat 100% dektagare av kvinnligt kön i olika åldrar.

Happy hunting!

mtb tjejer?
For min del sa slutade jag ga pa krogen nar jag borjade cykla. :)

Men, "be careful what you wish for, you might get it" (vad sjutton det nu blir pa svenska). Tank om hon gillar att cykla, men inte din takt. Tank om hon ar jattelangsam .. eller supersnabb ... i jamforelse?

/Minna

mtb tjejer?
Alla borde skiva ner en kravspec där snitthastigheter,
eventuella andra hobbies tas upp t ex:-D

Minna Skrev:
-------------------------------------------------------
> For min del sa slutade jag ga pa krogen nar jag
> borjade cykla. :)
>
> Men, "be careful what you wish for, you might get
> it" (vad sjutton det nu blir pa svenska). Tank om
> hon gillar att cykla, men inte din takt. Tank om
> hon ar jattelangsam .. eller supersnabb ... i
> jamforelse?
>
> /Minna

mtb tjejer?
Minna Skrev:
> For min del sa slutade jag ga pa krogen nar jag
> borjade cykla. :)

Samma här! Pengarna räcker inte både till cykelprylar å drickal. Å andra sidan ska jag gå ut mer nästa år, när det blir rökförbud på krogarna.

mtb tjejer?
Ja jisses, vem har tid, vilja och ork att gå på krogen när det är så mycket roligare att träna och tävla. Känns ju bortkastad tid att först träna upp sig och sedan bryta ner en del av det på krogen.

Camilla

mtb tjejer?
På ett datorforum där jag ligger (sweclockers forum) så finns det över 43000 medlemmar, och mindre än 20 tjejer som man kan räkna upp.

Och ändå raggar folk där, i hoppet om att finna någon med samma intressen att älska.

Du har oddsen på din sida!

mtb tjejer?
En till som kommer att njuta av rökförbudet Bruse? Skall bli underbart skönt att inte behöva överdosera astmamedicinen bara för att kunna gå ut o ta en öl (eller ett antal öl om jag skall vara ärlig... ;))

mtb tjejer?
Även jag har lekt med överklockning, men på den tiden var Pentium 166MHz en rätt häftig pryl. Byggde vattenkylning också, fanns inget färdigt att köpa på den tiden så man fick löda och trixa själv. Det var faktiskt kul men jag tröttnade när det blev mainstream och färdiga produkter kom ut på marknaden.

Via Peltierelement och vattenkylningen lyckades jag få ett fint frostlager på moderkortet runt min gamla P120MHz som fick agera testlabb. Aaah, det var tider det.

Åter till SS-bygget...

mtb tjejer?
Hjalp mig med en sak. Inbjuder varken Tom eller nagon annan att forsoka lagga sig an mig .. *skratt* ... men jag undrar om jag ar inne pa "fel" vag.

Sedan tva ar tillbaka leder jag en mtb-klubb har nere i Belgien. Den har runt 65 medlemmar och tar (tillsammans med mitt renoveringsobjekt till hus och min rottis Abby) upp all min fritid. Nar vi ar ute och cyklar ar det alltid killar med. Jag vill inte strula med nagon kille i klubben. Varje sondag ar vi ute pa nagon extern cykel-tur och runt omkring mig finns kanske en 200-300 killar .. men eftersom jag redan ar i sallskap av andra killar ar det igen av dem som kommer fram och snackar, for de tror alltid att nagon av killarna jag ar ute med ar min pojkvan ..

Hur fan ska JAG traffa nagon?? Maste jag andra min livsstil, och kanske borja ga pa krogen igen?

Jag har funderat pa detta fram och tillbaka, men har inte kommit fram till nagot, sa fortsatter i samma stil. Kanske jag har blivit for gammal anda, sa det kanske inte spelar nagon roll? (34)

mtb tjejer?
Minna:
Kanske dags för lite marknadsföring !!

Tryck upp en speciell cykeltröja med ordet SINGEL väl synligt och använd på dem där turerna ;-) eller så får du helt enkelt ta första kontakten, sen sprids nog ryktet att du inte har din pojkvän i gruppen du kör med.

Bosse, som sitter i samma situation som beskrivits ovan (hittar inga tjejer i spåret alltså) ;-)

mtb tjejer?
*gapskratt* Jag lattjade med den iden en gang nar jag umgicks med en belgisk kille en hel del (som kompis). Han var dov pa vanster ora, sa jag gick alltid pa hans hogra sida. Da skojade vi mycket om att nar man ar kille och tjej sa tror folk alltid automatiskt att man ar ett par, och att jag skulle lata tillverka en t-shirt. Pa framsidan "By the way ...", pa baksidan en pil till vanster och texten "this lad is NOT my boy-friend".

En kul ide. Men nasta problem. Har jag TID med en pojkvan?? Aterigen ... maste jag andra min livsstil for att gora plats for en pojkvan? Fan, jag som har sa j-a kul som det ar ... hmmmmm ... Jag MASTE val anda vara for gammal nar jag undrar om det ar vart det?

mtb tjejer?
Minna!
Du vet väl att man aldrig är äldre än man känner sig, vilken ålder det står i passet saknar betydelse ;-)
Så det är nog bara en dålig ursäkt från din sida, för vitsen var väl att ni skulle cykla ihop eller??

mtb tjejer?
Minna Skrev:
<snip>
> Sedan tva ar tillbaka leder jag en mtb-klubb har
> nere i Belgien. Den har runt 65 medlemmar och tar
> (tillsammans med mitt renoveringsobjekt till hus
> och min rottis Abby) upp all min fritid. Nar vi ar
> ute och cyklar ar det alltid killar med. Jag vill
> inte strula med nagon kille i klubben. Varje
> sondag ar vi ute pa nagon extern cykel-tur och
> runt omkring mig finns kanske en 200-300 killar ..
> men eftersom jag redan ar i sallskap av andra
> killar ar det igen av dem som kommer fram och
> snackar, for de tror alltid att nagon av killarna
> jag ar ute med ar min pojkvan ..
>
> Hur fan ska JAG traffa nagon?? Maste jag andra min
> livsstil, och kanske borja ga pa krogen igen?

Bara mina två öre: Gå på krogen med någon som du
tycker är vettig och känner sedan tidigare, kanske
gillar lite grand redan, gå inte dit för att träffa
någon som du inte känner från början.

> Jag har funderat pa detta fram och tillbaka, men
> har inte kommit fram till nagot, sa fortsatter i
> samma stil. Kanske jag har blivit for gammal anda,
> sa det kanske inte spelar nagon roll? (34)

Det här kommenterar jag inte ens;-)

mtb tjejer?
Minna Skrev:
> En kul ide. Men nasta problem. Har jag TID med en
> pojkvan?? Aterigen ... maste jag andra min
> livsstil for att gora plats for en pojkvan? Fan,
> jag som har sa j-a kul som det ar ... hmmmmm ...
> Jag MASTE val anda vara for gammal nar jag undrar
> om det ar vart det?

Känner igen de där tankarna. Har det bra som jag har det som ungkarl, gör som jag vill, kommer å går när jag vill. Utom när klonen är här, då är han prio 1!

Man blir aldrig för gammal för någonting överhuvudtaget! Jag blev ju med mtb iår, en månad innan jag fyllde 40. Å redan efter första turen frågade jag alla "varför har ingen sagt att det är är skitkul!!!" Det är väl det enda jag ångrat i livet, att jag inte började sporta å cykla för 20 år sen. Men skitsamma, jag ahr kul nu, å cyklar jag ihjäl mig, så dör jag med ett flin!

Du får leta upp en mtb-kille då, så ni kan cykla ihop. Satsa på en som iaf delar ett av dina större intressen. Man måste inte vara lika varandra. Det är en man du ska ha, inte en snoppförsedd väninna som du delar allt med.

mtb tjejer?
Hm ... kan vara lite "blyg" nar jag inte cyklar, det basta vore nog om jag hittade nagon nar jag ar ute och cyklar for da ar jag helt annorlunda.

Men vem vet .. Halloween narmar sig .. och totalt utkladd slapper alla mina trista hamningar som tunghafta och san't .. KUL!

Tack for tips och mothugg. Ska fundera mer! :)

mtb tjejer?
Tingestar av det manliga könet tar tid Minna, sen kan det iofs vara värt det... ;) Valet är ditt! Att du skulle var för gammal tror jag inte på för fem öre!! Du får vända på dina siffror för att komma upp i min ålder + lägga till ett år till innan det här kalenderåret är slut ;)

mtb tjejer?
Riktigt! För gammal är man först när man är död. Tills dess finns det bara möjligheter och chanser. Å de ska tas!

Minna, du säger du är ensam med massa grabbar ute i skogen. Tänk om det vore tvärtom, va kul det vore! På spinningen är det mest tjejer, så det gälelr att sätta sig strategiskt brevid nån trevlig tjej, som man kan snacka med innan. Eller så får man stöta på instruktörerna... hehehe.. e man desperat så....

Senast redigerad av en moderator:
mtb tjejer?
bruse Skrev:
<snip>
> Satsa på en som iaf delar ett av dina större
> intressen.
<snip>

Kanske är bättre ifall han gillar hus och hund så
får du ha cykeln som frizon.

mtb tjejer?
Jerry Skrev:
> bruse Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> <snip>
> > Satsa på en som iaf delar ett av dina större
> > intressen.
> <snip>
>
> Kanske är bättre ifall han gillar hus och hund så
> får du ha cykeln som frizon.

Hahaha, en oavlönad snickare!

mtb tjejer?
Du är så välkommen så Minna!*S*i rätt ålder dessutom!Roligt att fler tänker i samm banor..Menar bara att det vore mycket enklare med en sambo som förstår att man gärna vill ta en tur på den andra skönheten i familjen!*L*Tyvärr hade väl min f.d lite svårt att förstå detta gift..*S*

mtb tjejer?
Huvudet pa min spik. Jag tror att det viktigaste ar att hitta en partner som visar atminstone *forstaelse* for att man har ett annat intresse om den personen inte sjalv cyklar. Jag ar nog radd att traffa nagon nu, for samtidigt som jag langtar efter tvasamhet ... sa kanner jag att min cykla-marathon-satsning ar nagot jag maste gora, och jag vill inte kompromissa om det just nu. Jag ater, sover, dricker och lever runt mina langa cykelturer. Svart att passa in nagon annan i det.

mtb tjejer?
Minna Skrev:
> Huvudet pa min spik. Jag tror att det viktigaste
> ar att hitta en partner som visar atminstone
> *forstaelse* for att man har ett annat intresse om
> den personen inte sjalv cyklar. Jag ar nog radd
> att traffa nagon nu, for samtidigt som jag langtar
> efter tvasamhet ... sa kanner jag att min
> cykla-marathon-satsning ar nagot jag maste gora,
> och jag vill inte kompromissa om det just nu. Jag
> ater, sover, dricker och lever runt mina langa
> cykelturer. Svart att passa in nagon annan i det.

Det verkar su du funnit kärleken i livet. Eller iaf meningen med livet. Njut av det! Snart träffar du en man, å då kanske du inte kan göra allt det där.

Tillbaka
Topp