Jag hade av olika anledningar sovit c:a 3 timmar så jag var inte så laddad på morgonen.
Det var en underbar bana, det var skönt att den bitvis var preparerad. En sak som var helt fantastiskt bra var skyltarna som talade om hur många meter stig, resp väg det var i varje sektion. Då kunde man planera körningen på ett bättre sätt. Jag blev intervjuad i Bäckhom där jag gjorde lite reklam för Happy. Anledningen var att jag hade kameran med mig och fotade lite överallt, bland annat i depåerna. Det tyckte mik-killen var roligt.
En annan sak med MTB-Vättern verkar vara de olika startgrupperna som startar med tidsintervall (jag startade i grupp 9 kl 10:25). Det var positivt att slippa det uuuutdragna köandet i början men nu fick man köandet utportionerat hela vägen istället när man minst anade det. Ofta fanns det dock möjligheter att köra om men på vissa ställen var det bara ett spår och då var det aningen frustrerande att inte få ladda på de fina partierna. Jag fick problem med höger kloss och hade svårt att klicka i på slutet, gjorde även en vurpa över en osynlig rot men klarade mig från värre blessyrer.
Kom imål på 4,59 i motionsklassen, startgrupp 9.