MTB Vättern

Bergman

Ny medlem
MTB Vättern
Tjenage alla!
MTB Vättern närmar sig med mullrande steg! Några tips så här inför loppet? Själv tyckte jag att det var lite tungt med sandaktiga underlaget på vissa delar av banan samt att skivorna som låg på trappad vid målområdet var luriga. I år hoppas jag på att göra en bra tid. Så har ni några bra saker jag ska tänka på ut efter banan i år? Brukar nämligen får blackout när jag kör och kommer sällan ihåg banan efteråt.

MTB Vättern
Hoppas jag kan få nån att jobba fm åt mig så jag kan köra.

Tänkte köra tävlingsklass, nån måste ju vara sist :)

Hur mycke stök är de på banan?

MTB Vättern
Stef:

Det är inte så stökigt, mindre stökigt än förra året pga. mer grus. Vissa steniga partier finns dock och en sandig uppförsbacke som man kan slira rejält i. Tipset i den är o lägga sig längst till vänster. Lite lurigt är det med det grova gruset som är utlagt i vissa nedförsbackar, blir lätt lite ostadigt när det går fort. Annars finns några korta tekniska uppförsbackar som är rejält svåra men i helhet är det mycket enkelt.

MTB Vättern
Körde delar av banan i söndags, den känns snabbare över lag tror att stigarna har blivit mer uppkörda än vad dom var förra året.

MTB Vättern
Hur är MTB Vättern jmf med LidaLoop? Med tanke på tekniska partier, tuffare, lättare. Bortsett från att det är längre förstås.

Tillbaka
Topp